Longeren met hulpteugels - probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:39

Bijzetteugel? Maar dan heel los, dat ze haar neus (neusje in haar geval) gewoon omhoog kan doen? De bijzet gewoon een beetje aan het bit laten "bungelen".



UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:10

Appie schreef:
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens! Vooral een bijzet vind ik echt een onding. Je roept er erg veel spanning mee op, dan moet je vooral gaan doorzetten Lips are sealed en het dwingt m.i. een paard teveel in een houding. Het grootste nadeel van een bijzet vind ik dat hij niet los kan laten op het moment dat het paard nageeft. En dat is toch één van de belangrijkste dingen!
Een paard kan je dus wel degelijk trainen zonder allerlei hulpteugels, alleen weten veel mensen niet hoe.

Maar goed, waarschijnlijk krijg ik weer hier allerlei mensen over me heen, dat is mij in een eerder topic al opgevallen Knipoog .


Hmm, volgens mij heb je niet echt begrepen hoe de bijzet werkt. Een bijzetteugel is de meest simpele hulpteugel en heeft het zelfde effect al de weerstandbiedende hand.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:53

runningkawa schreef:
Maar heb je met een bijzet niet het gevaar dat ze achter de teugel gaan lopen om van de druk af te zijn?
En ik vind dat ze met de bijzet te "robotachtig" gaan lopen omdat ze niet makkelijk vanuit de schouder weg kunnen.


Nee, daar heb ik geen last van. Ze moeten natuurlijk wel voorwaarts blijven. Ik ze ze overigens nooit "hoog" bij. Longeren doe ik alleen voor de ontspanning.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot en 69 bezoekers