uitgestrekte draf...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 22:22

zwaartekracht doet een hoop. Blijf zitten en ontspan je bovenbeen zoveel mogelijk. het kan helpen om je knie iets los te maken van het zadel. hou contact met je stijgbeugel en de buik van je paard.
En blijf ademen onderweg! klinkt suf, maar scheelt een hoop.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 17:59

kon me al niet voorstellen dat een instructeur je aanraad om je adem in te houden, dat hou je geen uur vol hoor Lachen.
Ademen in een passend ritme helpt heel goed en gaat vanzelf als je het met je buik maar toelaat. Als je wel je adem in houdt dan span je van alles aan wat juist ontspannen moet blijven. Door al die spanning belemmer je je paard en ook jezelf.
Het doorademen kun je oefenen door wat te spelen met de draf en vooral op jezelf te letten (adem in, adem uit), als je de slag te pakken hebt, ga je het ook gebruiken in de uitgestrekte gangen.Dus maak het jezelf eerst makkelijk en doe het stap voor stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 17:23

Pony?? Hopelijk keek Maril niet mee over de schouder van Suzanne!
Carla, ff voor de info, Maril is een redelijk fors paard.
*grappig*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 10:00

Goed zeg dat het lukt, top. Nu nog het juiste ademritme vinden, maar dat gaat goeddeels vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 14:52

Suzanne, voor uitgestrekte stap is tact het toverwoord. Als je sneller zou drijven, gaat hij ook sneller bewegen en dat is niet de bedoeling. Dit is trouwens ook wat Orri bedoelt denk ik. tactmatig drijven, meegaan met de buik dus en juist iets langer denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers