Hoe en wanneer gebruik je een zweep?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Hoe en wanneer gebruik je een zweep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 23:12

Nou sorry, maar naar mijn idee werd er in het gesloten topic niet gescholden of weetikwat, ik heb me iig niks persoonlijks aangetrokken Haha! Dat mijn woorden een beetje hard waren, so be it.. maar een slotje? Verward Wat is er mis met verschillende meningen verkondigen? Is het een probleem dat ik openlijk zeg dat ik mijn paard wel eens sla ja...? Geef ik dan het verkeerde voorbeeld ofzo? Verward

Goed, om iig verder te gaan op die zweep dan... ik krijg toch het idee dat ik de enige op bokt ben met een 'paardig' paard dat wel eens zijn dagen heeft dat ie gewoon een flinke tik/schop/whatever verdient...

Wie was dat ook al weer... sonja geloof ik Verward die zei dat het af en toe idd lijkt alsof alle bokkers de braafste liefste paarden hebben die nooit een stap verkeerd zetten en alle bokkers zelf nooit eens een mindere dag hebben of eens uit hun slof schieten of whatever Haha! 'Gij die zonder zonde is werpe de eerste steen?'

Wel typisch trouwens, mijn instructrice zegt altijd dat ik wat minder lief moet zijn voor de paarden.. poeh kunnen jullie je vast niet indenken? Haha!

Dus om terug te komen op de vraag... (heeft dit topic toch nut Haha! ) Mep jij je paard wel eens?... of heeft die van jou nooit een 'pak rammel' nodig?

[edit]titel duidelijk gemaakt[/edit]

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!



Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 23:57

Pfoeh ja je moet niet ineens op Iwaldo ga zitten als je een arabier-iets gewend bent Haha! Maar Waldo is een jachtpaard en dat is van het type 'lekker lomp en tank met eigen wil' Haha! Ik pas me altijd aan aan het paard hoor, heb wel eens een merrie van mijn instructrice aangetikt met de zweep aan de longe en die kreeg ik het eerstvolgende kwartier niet meer rustig.. nou okee, goede les voor de volgende keer... net zoals dat ik langzaam geleerd heb dat je met rust en onstpanning bij Iwaldo nergens komt zonder dat je hem eerst opprikt Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 18:09

Ik heb nog een mooi voorbeeld voor wat betreft 'verschil in mening wbt een pak rammel geven'...

Even de situatie gezien door 'andere ogen':
Iwaldo duwt zijn neus tegen mij aan en krijgt een pets tegen zn wang
Man die het ziet zegt tegen mij 'dat is zielig'
Iwaldo loopt de buitenbak in (loopt een stuk naar beneden met randjes) en komt terug in het tempo.
Man die het ziet zegt tegen mij 'geef hem een schop op zn donder'

Nu de situaties vanuit mij en Iwaldo... Hij heeft de neiging om tegen je aan te gaan schuren en dat mag ie absoluut niet... vaak geeft ie er dan nog een kopstoot achteraan. Die keer had ie 3x geprobeerd te schuren en zag ik de kopstoot aankomen.. na drie keer 'UH' was het pats. Niks zielig dus, als je het zo bekijkt. Dat die man alleen Waldos hoofd richting mij ziet komen en me een pets uit ziet delen, tsja, dan zie je natuurlijk maar een stukje van het verhaal!
Wat betreft de buitenbak, Waldo is een beetje angstigvoor dat trapje. Hij kijkt heel goed uit waar ie loopt en dat ie niet gaat glijden omdat het soms glad is. Dat ie dan langzamer gaat lopen en zn beentjes voorzichtiger neerzet, mag ie van mij, zolang ie niet stil staat. ALs je dat van de kant ziet en je kent het paard niet, en je denkt dat ie alleen maar loopt te suffen/etteren, tsja...

Wat iemand hier zei in het topic, als je constant moet slaan kan je beter het paard een andere carriere geven, daar ben ik het helemaal mee eens.. wij hadden een paard die je niet aan het lopen kréég aan de longe... daar kon je dus echt vol in blijven meppen en nothing happened. Die hebben we dus weggedaan want een paard dat absoluut niet wil werken is echt niks aan op die manier. Waldo gaat echter door hem eens flink aa te pakken, alleen maar beter lopen. Natuurlijk baal ik er wel eens van dat ik eens grof moet zijn, maar zolang ie nog glanst ls een spiegeltje, loopt met de oortjes naar voren en er een stijgende lijn zit in het werk, ben ik op de goede weg imo!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 51 bezoekers