"spring"heethoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 14:58

hihi mijn lieve exeltje was ook zo,n sring kanon. ze mag nu niet meer springen vanwege haar artrose.
ik ging altijd instap en naar toe en vlak voor draven en dan eroverheen. hihi meestal zat ik al wel ingalop voordat ik er over heen was.
lage sprongen intreseren haar niet, dan lijkt het net een soort van ezel, maar wordt het hoog dan werd ze heet.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."



phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:34

Lielle schreef:
Katrien, die truc gebruikt mijn instructeur ook wel eens bij Pablo (what''s in a name), bevalt goed moet ik zeggen.

Phoenix, jij beschrijft precies waarom ik dus niet houd van stappen naar de sprong, je lost het probleem niet op en maakt het alleen maar erger. Ze moeten gewoon rustig zijn, voor tijdens en na de sprong, zonder dat ik daar van alles aan moet gaan doen.


ja dat weet ik, maar het is met sommige paarden wel erg moeilijk. ik was nooit bang op exel, want die kon alles zelf perfect uitrekenen met haar ene oogje Lovers

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:30

Manon 2 schreef:
Ook Bolivia, mijn paard wat nu niet meer bereden wordt ivm artrose en rugproblemen, rende altijd hard op de hindernis af en rende na de hindernis weg. Ze had een goede techniek en ik dacht ook dat ze het leuk vond. Altijd oortjes er op en nooit een weigering. Maar helaas bleek het rennen toch voort te komen uit pijn bij de landing. Ze landde dan op haar voorbenen en kreeg een pijnscheut.

Het is dus wel één van de redenen waarom een paard crosst bij het springen.

Maddox vindt springen ook leuk maar hij blijft er rustig onder en dat vind ik wel heel fijn.


alleen het weg rennen van de hindernis. Niet het rennen naar de hindernis. Exel had echt lol, die sprong zelfs los als ik het niet vroeg. Paarden die bokken of weg rennen na de hindernis moeten wel ff nageken worden door de fysio of zo.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers