geschrokken = bibber knieeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

geschrokken = bibber knieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 21:12

zoals je hier [VvdD] Rodeo Tabor! kunt lezen ben ik vanavond dus best geschrokken. Op zich niet zo erg, zal iedereen weleens hebben. Het probleem is dat na zoiets gelijk de bibber in mijn knieeen schiet, en ook gerust 10 minuten blijft zitten. Hierdoor kan ik dus niet eens mijn been netjes stil houden.
Heeft iemand hier tips voor?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:17

neem, maar weet wel dat je absoluut niet de enige bent (dat helpt niet, ben benieuwd naar de tips)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:35

ik denk zo min mogelijk proberen te schrikken en koel hoofd blijven houden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 21:37

SuperPepeijn schreef:
ik denk zo min mogelijk proberen te schrikken en koel hoofd blijven houden.

hehe, vertel jij het paard in kwestie dan dat ie er niet in ene tussenuit moet peren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:40

kaugom aan je been plakken?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:44

Komt door de adrenaline. Kun je weinig aan doen behalve wachten tot het over gaat.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:45

stef"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
ik denk zo min mogelijk proberen te schrikken en koel hoofd blijven houden.

hehe, vertel jij het paard in kwestie dan dat ie er niet in ene tussenuit moet peren?
[/quote]klinkt misschien raar maar je kan er wel op oefenen. ik ben van nature al koeltjes en dat was wel nodig op pepeijn ook. maar dan nog heb ik wel eens met zweet in mijn handen gezeten als we de grote buitenbak doorcrosste omdat hij ergens geen zin in had. enige wat je dan kan doen is koel blijven. we zijn een leiderfiguur voor een paard en als jij ook schrikt weet hij zeker dat het foute boel is.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:54

Aan je ademhaling denken heel stug letten op het in en uitademen even rustig stappen en dan aan het werk gaan waar je je hoofd erbij moet houden dwing jezelf weer verder te gaan.
hang een banketstaaf verhaal op tegen je paard.
de bibbers van je af praten en je paard wordt er ook rustig van.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:01

rustig gaan stappen. oppakken en de hals weer laten strekken, en dan pak je hem weer op en laat je hem de hals weer strekken. (halsstrekken is zowiezo een goede oefening) je blijft praten tegen je paard. en je zet em rustig weer aan het werk. Blijf vooral praten, dan houd je je adem niet in tenminste, zingen mag ook Haha!. De intonatie mag je zelf weten, als jij je er goed bijvoelt om em verrot te schelden dan doe je dat, als jij je er goed bij voelt om rustig te praten is ook goed, het gaat erom dat je je zo snel mogelijk weer op je gemak voelt en weer verder kan rijden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 22:12

nou, ik voel me dus verder eigenlijk prima, zit niet van owhjee op mijn paard, maar die verrotte knieeen werken niet mee

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:18

je lichaam zit dus wel van ojee op je paard ookal vind ej zelf van niet dat had ik in drachten bij het autoongeluk ik voelde me goed was ook rustig enzo maar ik bleef maar janken en trillen.
Mijn lichaam vond dus van niet en daar zat de schrik reactie er dus nog flink in.
dat je bibberende knieen hebt is al voor het paard een teken dat je zit van ojee..

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 06:00

Ik heb dat ook wel eens. Zoals laatst nog, paard ging opeens als een idioot tekeer, ik verwachtte het totaal niet. Had echt zoiets van "oliebol waar is de uitgang Haha! " En dan word je helemaal week in je benen lijkt het wel. Tja, het enige wat bij mij helpt is gewoon rustig stappen totdat het gevoel weer terugkomt. Duurt soms wel 10 minuten.