Losrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 14:31

Met Jamaica merk ik echt heel erg veel verschil of ze op de wei staat of op stal.
Als ze van de wei komt heb ik haar met 10 minuten (bij wijze van spreke) nageeflijk. Als ze op stal staat kan ik echter wel een half uur losrijden voor ik haar er goed door heb.
Is dit logisch? Meer mensen hier "last" van

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:35

De meeste paarden onder mijn kont staan dag en nacht op stal. Ik merk eigenlijk vrij weing verschil tussen paarden die dag en nacht op het land staan en dag en nacht op stal. Het ligt er vooral aan hoe ze gereden zijn, en daarbij lopen de meeste vrij snel in 'dat krulletje'.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:36

lijkt me eigenlijk wel logisch op het land bewegen ze toch de hele tijd en zijn de spieren losser en warmer dan wanneer ze stil staan op stal. Musje staat de hele dag op het land en ik kan het verschil goed merken wanner hij 's winters halve dagen op het land staat. zijn benen zijn stijver en hij moet veel meer opgang komen dan wanneer ik hem van het land haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:01

Ik merk aan Kawa ook verschil
Maar dat is niet alleen omdat hij dan minder stijf zou zijn,maar lekker ontspannen.
Hij heeft al gespeeld, gerold, gekroeld met de anderen, dus is hij lekker relaxed en heeft wel zin om voor me te werken.

Als ik hem uit stal haal, dan had hij eerst heel vaak dat hij wilde spelen, helemaal niet werken, daar stond zijn koppie dan helemaal niet naar Lachen

Nu hij ouder is merk ik minder verschil, hij is echt zijn wilde haren kwijt.
Soms wel lekker, maar soms ook wel saai Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:11

je kan voor je zelf al het 1 en ander uit sluiten door te haar van stal te halen en voor het rijden eerst even aan de longe te doen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:42

Dat herken ik ook wel maar dan meer in de gespanneheid. Als ik swinters rijd duurt het eerst ook wat langen voor ze lekker ontspannen loopt omdat ze dan vaak wat druk is. Na een paar rondjes ontspant ze dan wel. Ik longeer haar dan ook wel eens van te voren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:34

Heel herkenbaar !
Bij mijn paard is het niet zozeer een kwestie van stijfheid, wel van jolig willen doen en zodoende wat minder aandacht voor het baasje hebben.
Als Helion van de wei af komt, is hij z'n streken wel kwijt, en dat scheelt een hoop in loswerktijd.