Lengte in de hals rijden & aangalopperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Lengte in de hals rijden & aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 20:04

Van mn instructiemiep moet ik bij Max meer lengte in z'n hals rijden. Max loopt nu in een mooi gelijkmatig tempo, kan leuk strekken, maar heeft nog steeds de neiging zichzelf op te proppen als ik te veel druk geeft (vind hij }> ). Ook met halthouden doet ie vaak zn hoofd omhoog, terwijl hij verder lekker los en ontspannen aan de teugel kan lopen.

Als ik aan wil galoperen springt ie aan en racet ie weg, pas na zo'n 30 meter kan ik hem op mn been een beetje terugrijden, en daarna loopt ie wel in een normaal tempo. Maar juist in galop maakt ie zich sterk en propt ie zich van voren vreselijk op. Het enige waar ie dan aan denkt is racen, en ookal kan ik het tempo onder controle houden hij blijft zich van voren opvreten. Wat doen we hieraan? Van mn instructiemiep moet ik gewoon ontspannen en op mn been terugrijden, dat wil dus pas na een aantal rondjes. Vanmiddag reed ik samen met een man die jurylid is, en die vond m verder wel netjes lopen. Hij zij dat ik er zo de B mee in kon. Maar wat moet ik op concours met zo'n debilo? Hoe laat ik mn racemonster normaal aangaloperen??

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:36

Probeer dat aangaloperen te oefenen. Veel overgangen heen en terug maken, en in dat galop werk ook veel schakelen, vaak word et dan vanzelf beter.
Als hij zichzelf opkropt moet je proberen je hand naar voren te steken, en dat weer met je been proberen aan te vullen. Maar, let erop dat je geen boogjes in je teugel krijgt, hij moet je hand volgen.