Help! Zal ik het ooit nog eens leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:17

Tuurlijk is er hoop voor jou!! Het is al heel wat je goed kritisch bent naar jezelf, daar kunnen een hoop ruiters wat van leren hoor!

Maar staar je niet blind op je fouten, je doet ook vast heel veel dingen wel goed! Je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk, dus begin dan bij 1 ding, bijv. het voor je uit kijken, totdat dit een goede gewoonte is geworden. Daarna pak je het volgende puntje.

Ik denk dat deze aanpak veel beter werkt dan alles tegelijk goed proberen te doen en dan gefrustreerd raken omdat het alweer niet lukt.

Laat eens iemand een video maken als je rijdt, je zult zien dat er vast het een en ander te verbeteren valt, maar dat er ook genoeg is waar je wel tevreden over kunt zijn. Misschien kun je de videoband dan eens met je instructeur samen bekijken en wat tips doornemen?



Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:57

Ik heb eens gelezen dat je fouten niet af kunt leren, je kunt alleen goede dingen bijleren die gewoonte moeten gaan worden, zodat ze de foute dingen gaan overheersen. Klinkt ingewikkeld en dat is het ook.... maar het gaat je vast wel lukken hoor, niet teveel naar anderen kijken! En hou vooral het plezier erin, daar gaat het nl. om!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 50 bezoekers