http://www.paardenlifestyle.com/durf-ji ... e-stappen/
Ik heb op sommige vlakken erg veel moeite om uit deze comfortzone te stappen.
Bepaalde rijstijl bij mij voornamelijk. En meer in detail, het opvolgen van instructie als ik aan het rijden ben.
Ik ben sinds kort overgeschakeld van instructeur.
Vroeger had ik een heeeeel klassieke eigenwijze instructeur, die eerder op de duitse manier zijn paarden africhte. Kon in deze rijstijl mij in de meeste dingen vinden. Alleen vond ik het veel te snel gaan voor mijn paard. Moest bepaalde oefeningen rijden terwijl ze nog niet eens kan loslaten in haar hals en kaak.
Vond van deze instructeur de meeste van zijn paarden ook altijd net iets te weinig ruggebruik hadden.
Dus ik ben nu overgeschakeld naar een heel ander soort instructeur, eerder ldr.
Paard is al onwijs veel vooruitgegaan op een korte tijd.
Paard heeft een groot probleem dat ze erg hangt op de teugels en niet goed loslaat in de bovenlijn. Altijd erg star is in de mond. (Voor bezorgde bokkers, ze is volledig nagekeken en mankeerd nu niets meer, zadel, tanden, rx, osteopaat, happy athlete, alles heeft ze al gehad, dus het is rijtechnisch)
Maar ik moet mij erg aanpassen aan de manier van rijden. Moet mijn paard nu meer gaan doorstellen en buigen, en meer voorwaarts. Het goed gevoel is er nog niet.
Volgens mijn nieuwe instructrice moet ik dat goed gevoel nu even aan de kant zetten en even doorbijten.
Dat vind ik erg moeilijk... Wil altijd een goed gevoel hebben. En die is er nog niet.
Paard is wel erg goed vooruit gegaan, heeft al meer spieren, gisteren een boommaat moeten vergroten.
Dus ik denk wel dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Maar toch, soms vind ik dat ze al goed buigt bijvoorbeeld en dan moet ik nog meer doorstellen, enkel zo zal ze die stijve hals loslaten, maar dan volg ik het niet goed op omdat ik het te vind, en niet aangenaam vind aanvoelen. Enzovoort.
Wat denken jullie, kwestie van gewoon doen, niet denken, uit die comfortzone komen? Of ben ik gewoon eigenwijs? (Is ook zo hoor, maar probeer het onder het rijden minder te zijn

Nog andere bokkers die hiervan last hebben?
Of tips hebben om meer door te bijten dan?