Kijkerig en wegspringerig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:54

Mijn Tinker doet het ook als hij de kans krijgt. Dan sta ik opeens twee meter naar links Haha! Vooral in galop vind hij dit erg "grappig".

Hij is ook nog bang voor tractors en andere "enge" dingen maar boomstammen, of andere dingen die langs de weg liggen zijn helemaal griezelig. Hij denkt volgens mij dat er enge woezels achter op de loer liggen Knipoog.
Wat bij hem helpt (ben ik even blij dat ik meestal niemand tegenkom) is tegen hem gaan mopperen. Als ik iets zie liggen en ik begin al met mijn stem te verheffen en flink been te geven dan loopt hij er wel normaal langs. Nu gaat het inmiddels beter en hoef ik mijn stem niet meer altijd te gebruiken.
Die van mij hoef ik trouwens niet om de dag te rijden. In de bak is dat geen probleem maar als ik normaal naar buiten wil moet ik de vorige dag toch echt gereden of gelongeerd hebben anders is er helemaal geen land mee te bezeilen, dan ben ik constant aan het vechten omdat hij dan steeds hard wil.

Even nog een aanvulling: ik rij de laatste tijd buiten meestal met een Thiedemann of slof. Hij is nogal sterk en soms heb ik wat extra's nodig.



Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:48

Wat ook kan werken is je paard buiten aan het werk houden. Ik rij buiten ook liever met een lange teugel maar dan is hij veel meer met zijn omgeving bezig dan met mij. Als ik hem aan de teugel laat lopen en af en toe laat wijken o.i.d. is hij weer meer met mij bezig en minder schrikkerig.

In de bak zijn we altijd vrij serieus bezig en dan kijkt hij nergens naar op of om. Meestal is er ook niet veel te zien maar gisteren was mijn buurman met een enorme aardappelrooier het aardappelveld naast mijn bak aan het leeghalen. Buiten zou hij zich te pletter schrikken van zo'n ding, in de bak kijkt hij er niet eens naar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers