extra voorwaarts a.u.b!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

extra voorwaarts a.u.b!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:51

Hoi,

Wie heeft er goede bruikbare tips om je paard extra voorwaarts te krijgen en beter aan het been, het zit manelijk zo, mijn paard(17 jr.) is goed aan het been mits ik hem met sporen rij, hij is z'n hele leven ook niks anders gewend, bij de vorige eig, ook altijd met sporen gereden nu wil ik hem graag ook zonder sporen goed voorwaarts houden, maar die slimmerd is bijna niet vooruit te branden als ik zonder rijd.
Ik geef hem nu korte en duidelijke aanwijzingen, aandrijven, geen reactie dan druk ik hem meer naar voren alleen lijkt dit niet echt indruk op hem te maken en van andere heb ik gehoord dat ik het beter af kan bouwen en niet van de een op de andere dag zonder moet gaan rijden, wat vinden jullie?

alvast bedankt!
gr, cissie

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:04

Ik heb je berichtje even verplaatst naar RT, daar is het meer op zijn plek.
Succes ermee.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:15

Mijn paard was eerst ook slecht aan het been en dat hebben we (mijn instructrice en ik) heel consequent opgelost.

Ik reed eerst met sporen maa had de neiging me been op te trekken dus die dingen in de hoek gegooit en een zweepje erbij gepakt. Eerst veel overgangen, van alles wat je maar kunt bedenken. Wanneer je van stap naar draf gaat moet hij ook meteen vertrekken. Eerst zachte kuitdruk, geen reactie = meteen tik met de zweep achter je kuit en been erbij. Dan tergupakken naar stap en opnieuw. Weer meteen vertrekken op zachte kuitdruk, zo niet meteen tik met de zweep en been erbij. Wees heel consequent. Wanneer mijn paard nu lui is reageerd hij vrij laat maar wel op zachte kuitdruk.Normaal gesproken vertrekt hij meteen op zachte druk.

Dus eerst lief vragen, zo niet meteen boem boos! Geen tussenweg kiezen. !
Succes

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:26

hoi

wat je ook kan doen als je het niet voor mekaar krijgt als de manier van ymke is iemand in het midden van de volte laten staan met een longeerzweep. als jij dan de overgang maakt van bijvoorbeeld stap naar draf kan degene met de longeerzweep je hulp wat te versterken... niet met slaan natuurlijk!.

groetjes joycje

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 22:15

hoi

thxs!!!!
voor jullie reacties

gr. cissie