Rustig opbouwen na blessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Rustig opbouwen na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 13:42

Zoals de meesten wel weten heeft mijn hengst een behoorlijke blessure gehad. Hij heeft 3 weken boxrust gehad en daarna mocht hij stappen aan de hand en weer in de wei.
De veearts heeft natuurlijk een heel schema meegegeven over het opbouwen etc.
Inmiddels is mijn paard weer wat langer buiten, een paar uurtjes (in het begin werd hij na een uurtje weer kort/lang in de wei) en ben ik hem rustig aan het longeren, licht bijgezet, voorwaarts neerwaarts, in een niet te zware longeerbak. En hooguit een kwartiertje.
Binnenkort mag ik er weer rustig aan op en nog niet te lang. Oprichten is er niet bij, maar ik rijd zowiezo weinig opgericht en anders maar kleine stukjes. Rechte lijnen moet ik rijden, niet teveel voltes en wendigen etc.
Ik wil ook niet te lang doorgaan met longeren...omdat het ook weer op een volte is. Hij loopt overigens prima.
Ik kom er dus wel uit met het opbouwen, maar misschien dat mensen nog wat ideeen hebben.....


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 11:24

Tja, ik ben dus ook zo fanatiek. En ik heb 29 sept show en 21 sept trainingsweekend. Mijn hoofd weet wel dat ik dat natuurlijk niet ga redden, dat het niet reeel is. Maar oooooow, wat wil ik graag! Frusty
Ik mag mijn handjes samenknijpen. Maar nu het ergste leed geleden is en alles weer goed is, wil je toch weer aan de gang. Ik weet het: het had net zo goed een weidepaard kunnen worden, of erger....helemaal weg. Maar die schok ben je nu teboven, hij is weer goed. Opbouwen en daarbij niet te snel gaan vind ik vreselijk moeilijk.
Ik denk al snel:"mwah, hij is rad...ik ga er maar weer eens op." Terwijl ik hem heus wel graag rad wil houden. Dus moeten ze me zowat vastbinden op een stoel.
Het rare is dat ik gewoon Marillion kan rijden, dus afkickverschijnselen hoef ik niet te hebben. Maar ik wil gewoon weer met Iem aan de gang.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers