brave paarden op bokt, of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

brave paarden op bokt, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:29

Hebben jullie nu allemaal zo’n brave paarden die nooit eens echt tegendraads zijn of snap ik het niet goed Haha!
Want dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Om enkele voorbeelden te geven zodat jullie me snappen.

Ik hoor dus dat achterwaarts, zelfs bij een aangebrand paard gewoon gaat.
Een slof bij een heet paard gaat makkelijk, loopt dan braaf naar beneden.

Hoe kan het dan dat ik veel paarden heb gereden die dat dus absoluut niet pikte?
Boven genoemde voorbeelden waren dus echt kamikaze oefeningen.
Als je graag wilde verongelukken, achterover zou willen klappen moest je b.v zoiets doen.

Heb ik nu toevallig zoveel idioten gereden bij die handelstalen?
Ik weet dat op handelstallen maffe beesten staan, maar als ik sommige hier hoor praten over hun paard hebben die ook temperament genoeg en lijken me niet minder dominant dan die paarden die ik gereden heb.

Dus leggen jullie eens uit hoe dat dan kan?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:54

Misschien een beetje vaag uitgelegd Lachen
Maar ik bedoelde het meer als, zoveel zeggen dat ze een heet lastig paard hebben.
idd door bijna niemand niet te rijden.
gewoon bijna een monster *LOL*

Maar die paarden pikken het wel als je er een slof aan gooit, achterwaarts zet in moment van verzet enz enz.

Dan zijn toch helemaal niet zo vervelend en dominant?
Die pikken dat toch niet, of wel?

dat snap ik nu net niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:17

300 % zekerheid van niet.
Niet dat ik goed ben of zo, maar ik heb veel geduld en een zachte hand.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een paard met echt veel karakter zich zomaar neerlegt bij een dwangmiddel als bv een slof.
Die paarden worden link als er dwangmatig iets moet.
En ik geef ze daar geen ongelijk in.

Bij deze paarden moet je wat anders verzinnen, een omweggetje, om naar je gewenste resultaat te komen.
Dus achterwaarts om het moment dat ze drammerig zijn is daar niet bij.
dan worden ze des duivels en dan doen wij mensje niks tegen 600 boze kg's Haha!

Dus denk ik dat veel mensen zeggen dat ze een heet, temperament vol paard hebben met veel karakter, maar dat dat toch best wel mee valt als ze zich zo slaafs aan een dwangmiddel als de slof zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:26

Helemaal mee eens.
Maar bij hoevele is het een echt hulp middel?
Bij de meeste is het naar mijn idee meer een dwangmiddel.

Bang dat het paard wat harder loopt in het bos, want ja hij is zo heet Lachen dus sjorren we hem maar naar beneden.

hij pieuwt er in de bak regelmatig van tussen, want ja hij heeft een moeilijk karakter, is zelfs een volbloed. Knipoog
Dus met de slof toch wat makkelijker, maar van zit hulpen hebben ze nooit gehoord enz enz.
dat is bij mij dwang.

En een echt heet paard zou dat niet pikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 17:24

Citaat:
Maar even concreet, bijvoorbeeld Miran hier van Bokt rijdt er zo mee weg want dat is een hele gevoelige ruiter. Maar iemand die "die pony wel es effe zal rije" die kan rodeo of erger verwachten.

haha dat ken ik.
op Kawa (was toen nog niet van mij) heeft ook eens een meisje gereden die wel ff liet zien dat ze alles kon.
Ik stond met open mond te kijken dat ze een hele bok serenade kreeg tot ze eraf lag.
Dit had hij nog nooit gedaan.

Een tijd later rijd er een meisje op,wat eigenlijk minder zou kennen, maar wel een hele leuke spontane meid, die hem al rustig gepoetst en geknuffeld had en die rijd er zo mee weg.

Mijn insructrice heeft er eens opgezeten en die zou ook wel ff wat laten zien }>
Wat viel dat haar tegen.
Er kwam niks fatsoenlijks uit en ik kreeg daarna het compliment dat het er zo simpel uitzag.
Gelukkig had zij ervaring genoeg in paarden aanvoelen want ze zei nog, als ik hem wat door had gedrukt dan had ik alle hoeken van de bak gezien en ik weet zeker dat dat zo was, want dat koppie van Kawa Haha!

Dus ik denk wel dat sommige paarden zoiets hebben van, jij mij grof rijden, dan krijg je grof terug Extreme duivel

Nu is Kawa ondertussen 10 en nu denk ik dat iedereen er zo mee wegrijd.
het is zo'n ontzettende goedzak geworden, soms zelfs wel eens te braaf Lachen
dat ben ik ook weer niet gewend Gaaaap Knipoog

Maar dit is geloof ik vreselijk offtopic Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:30

Linda250 schreef:
Je moet hem iets beleeft vragen, niet eisen.
Maar volgens mij is dat een regeltje dat voor alle paarden opgaat.


Dit vind ik nu een geweldige uitspraak Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:49

Lielle schreef:
Runningkawa, het valt me idd ook op dat het hier of allemaal mishandelde, moeilijke paarden zijn die alleen de betreffende bokker kan rijden. Dat geloof ik dus niet, overigens zou dat wel verklaren waarom dan die slof en het achterwaarts toch gewoon mogelijk zijn, dat moeilijke paard valt best wel mee.

pffff, ben ik toch blij dat ik niet de enige ben die dat allemaal opvalt en die er dan zo overdenkt Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers