deel1: travers/renvers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 07:11

germie schreef:
Ja ok lovely, dat is ook mijn idee, maar nu verder, nu de stap naar de travers en renvers. Het paard is denk ik wel toe aan deze oefeningen. Als het wijken een dag goedgaat, dan wil ik dus een stapje verder. Het paard reageert dus wel op eenzijdige kuitdruk met wijken, maar neemt af en toe de achterhand niet mee. Op sommige dagen dus wel, dsu op die dagen wil ik graag richting travers of renvers. Schouderbinnenwaarts gaat eigenlijk altijd wel goed.


Beste Germie,

Ik ben het met de meeste anderen eens, je zegt het zelf al, het wijken gaat niet altjd goed. DWZ niet goed. Je moet zo'n "basis" oefening echt te allen tijde kunnen bevestigen voordat je verder gaat.

Ook twijfel ik aan jouw logica: Het wijken gaat een dagje goed, dus meteen een stapje verder willen... Juist op zo'n dag het wijken erbij laten. Anders ben je (onbewust) het paard aan het "straffen" voor het werk dat ie neerzet...

Het blijkt ook uit wat jij zegt dat je paard van achteren niet voldoende draagt. Schouder binnen gaat goed, maar bij wijken brengt ie de achterhand (nog) niet mee. Dan is het paard, in mijn bescheiden mening, echt nog niet toe aan een Traver, waarbij het paard echt de achterhand aan het werk moet zetten.

Dus het wijken eerst ALTIJD goed, dan pas verder.
En, dan zoals Reija zei, eerst op de volte, dan 1 a 2 pasjes op de hoefslag, langzaam opbouwen.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, egnie, Talishe en 6 bezoekers