moeilijke periode...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

moeilijke periode...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 12:54

Het ging met rijden de laaste tijd steeds beter. Vorige week had ik les bij de vereniging en het ging best heel goed. Ody moet haar linkerbeen meer gaan gebruiken (been is geopereerd en dus zwakker). Op zich hebben we maar een half uurtje getraind met veel stapwerk. Ze liep veel beter en van de voorkant bleef ik af. Maar nu is mijn paard niet meer te rijden! Ze wil best met een heel lang teugeltje met haar neus naar de grond maar zodra je de teugels oppakt en contact maakt drukt ze haar neus weg. Ze accepteerd het gewoon niet meer en volgens mij heeft ze totaal geen zin om met haar achterhand aan het werkt te moeten. Moet ik gewoon doorgaan en doen alsof mijn neus bloedt?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:09

misschien ook eens aan de longeerlijn en geleidelijk aan bijzetten. Dan kun je eens zien hoe ze reageert.

Ariège

Berichten: 15
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:14

Mag ze wel al gelongeerd worden? Bij het longeren moet je uitkijken dat er niet te veel druk op één kant komt. Woont er bij jullie in de buurt niet een goede paarden fysio? Deze kan je begeleiden bij de revalidatie van je paard. Samen kun je dan een schema opstellen en aandacht schenken aan de probleempunten, zonder dat je het geopereerde been gaat overbelasten. Succes!!

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

moeilijke periode...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 16:53

De operatie was al in januari. Inmiddels is ze behandeld door de kraker en een osteopaat en ze mag nu alles. Met longeren gaat ze wel goed. Ik longeer haar met een pessoa teugel. ZE doet ineens moeilijk terwijl het al tijden goed ging!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:17

Tjee das echt vervelend... Nu je zeker weet dat ze gezond is zou ik persoonlijk gewoon door gaan waar je mee bezig bent, eerst lekker en half uur flink diep. Dat diep rijden word vaak als makkelijk gezien maar het is echt een moeilijkheid. Rijd nu zelf een paar maanden bij een nieuwe trainer en die heeft me echt opnieuw leren rijden met als gevolg een soepel paard die alle kanten op te buigen is. Dat beenwerk komt echt goed. En dan proberen op een gegeven moment teugels op te pakken en wat hoger instellen. Begrijp me niet verkeerd maar met hoog instellen hoef je in principe niet veel te doen. Been geven om aan te geven dat ze omhoog mag en je handen op de plaats houden en dan met een "open hand"rijden.

Geef de moed niet op!

Groetjes

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:50

Ik heb met Maddox de afgelopen paar weken iets soortgelijks gehad. Zodra ik de teugels oppakte dan trok hij zijn hoofd terug. Dus in plaats van lengte te zoeken, kropte hij zich op met zijn neus in de lucht. Ik heb 3 weken alleen maar overgangen gereden en goed voorwaarts gereden met redelijk lange teugels. Net zolang totdat hij zelf het contact met de teugel weer herstelde. Het is nu weer weg.

Ik zou even met je instructeur overleggen. Succes!