6x/week training om vooruitgang te boeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:24

Misschien een beetje off-topic hoor, maar ik vind het zo grappig dat iedereen het hier over 'trainen' heeft. Er zit imo een flink verschil tussen paardrijden en een paard trainen. Ik zie heel veel ruiters die paardrijden, en enkelen die een paard trainen. Ligt aan het niveau van ruiter en paard.
Toch lees ik hier voornamelijk over trainen... Haha!
Nou zitten hier idd ook wat ruiters die idd trainen met hun paard. Maar ik heb toch zwaar het vermoeden dat het merendeel van de Bokkers paardrijdt Haha!

Ik 'train' mijn paard een keer of drie per week. Daarnaast rijd ik er ook twee keer op, en doe ik twee keer wat anders zoals longeren, spelen of los springen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:50

Om een paard te kunnen trainen, zul je zelf goed moeten kunnen rijden. Moeten weten hoe een paard "technisch" in elkaar zit, en e.e.a. moeten weten over trainingsmethoden.
Alles begint dus met leren paardrijden. Pas als je dat goed kunt (en dan komt de onvermijdelijke vraag "wat is goed in Paardenland" Haha! ) kun je een paard gaan trainen. TOT die tijd geef je een paard beweging.

En DAAR vind ik dus heel veel verschil in zitten.
Ik kan dus bijvoorbeeld mijn paard trainen, terwijl ik een bijrijdster had om haar beweging te geven.
Trainen doe ik ook niet elke dag, maar ik geef wel trainingsgericht beweging.

Pffff, ik word een beetje wollig, snap je 't nog Verward *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:15

Fitzroy schreef:
Sonja, in principe ben je je paard toch altijd aan het trainen?
Trainen om hem losser in het lijf te krijgen, trainen om hem meer op het achterbeen te zetten, trainen om een sneller achterbeen te krijgen (in mijn geval), kortom in mijn beleving ben ik mijn paard toch aan het trainen.
Ik ben geen rondjes in de bak aan het rijden, ik ben bezig om hem beter te laten lopen. Dat is mijn definitie van trainen, maar misschien sla ik de plank hier mis?


Fitz, ik denk inderdaad dat jij wel een van die mensen bent die een paard traint. Maar toch blijf ik eigenwijs van mening dat er veeeeeel meer mensen zijn die hun paard beweging geven, stomweg omdat ze zelf (nog Verward ) niet het vermogen hebben om een paard te trainen.

Op een gegeven moment ben je inderdaad zo ver dat je traint, en dat je dus ook als je alleen beweging geeft trainingsgericht bezig bent. Dus als je paard bijvoorbeeld wat moeite heeft met het rondmaken van de rug/bovenlijn, zul je op een 'speeldag' eerder kiezen voor los in-uitjes laten springen, dan voor alleen losgooien. Puur omdat je geleerd hebt om trainingsgericht te denken, en dat ook op een fijne manier toe te passen op dagen dat je niet rijdt maar alleen beweging geeft.
Ik ben idd ook meestal trainingsgericht bezig, en ook voor mensen als bijvoorbeeld Lov, Jippie etc zal dat gelden.

Waar ik steeds stiekum om moet lachen, is gewoon stomweg dat iedereen het over 'het paard trainen' heeft, terwijl ik maar verduveld weinig mensen zie die dat inderdaad kunnen. De meesten rijden paard, maar daar heb je het wel mee gehad Haha!
Is verder niks mis mee hoor, daar moet immers iedereen mee beginnen, maar het klinkt zo lekker pretentieus, trainen.... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:13

Wat is jouw visie dan Happy Worker?
Persoonlijk denk ik dat 6 dagen in de week intensief trainen voor geen 1 paard leuk is als dat steeds op dezelfde manier gebeurt.
Dus stel dat een dressuurruiter 6x per week een dik uur keihard in de bak dressuurt, dan denk ik niet dat het paard daar lekker fris bij blijft. Kun je 1 of 2 keer verleggen naar dressuurtraining in het bos of op het strand (aanrader, zo'n fijne bodem vind je nergens) dan wordt het een ander verhaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anomien, senna21 en 7 bezoekers