discussie over systeem bij springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:25

Ik moet altijd een rustig tempo aannemen, verder gewoon rechtop zitten, pas naar voren als het paard afgaat. Verder mag ik wel corrigeren als het paard niet uitkomt, maar eigenlijk zo min mogelijk aan de sprong doen.
Het paard direct weer in de hand stellen en rondrijden zodra je geland bent. Dit klinkt een beetje als jouw verhaal lielle
Mijn instructuer zegt altijd bij foutjes: geeft niet, hier leert het paard weer van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 10:16

Ik drijf trouwens wel de laatste 3 sprongen, specifiek om het paard te laten weten dat ie moet opletten

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 07:05

Ik zie dat veel mensen uberhaupt niet tellen o.i.d. Het paard redt zich wel denkt men. Terwijl ik dus nu leer dat ik wel het aantal galoppassen kan/moet beinvloeden. Vanaf 6 galopsprongen hoef ik niet meer te tellen, maar bij minder dus wel. Want zegt m'n instructeur, dan weet je of je door moet rijden of terug moet nemen tussen 2 hindernissen.
Verder moet ik het paard wel zelf laten kijken en de afzet laten bepalen, maar ik moet dus voor de sprong helpen zodat het paard op het juiste moment afzet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 07:55

Beejte lastig uit te leggen, maar ik moet dus in feite het paard vrijlaten, en meegaan zodra het paard afzet, maar toch moet ik proberen door zodanig te rijden dat de afzet op het juiste moment plaatstvindt. Dus helemaal vrij is het paard niet.

De B is hier ook al redelijk technisch hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 8 bezoekers