Even een vraag over de pessoateugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Even een vraag over de pessoateugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 17:33

Misschien dat deze vraag al voorbij is gekomen, maar de zoekfunctie leverde niet op wat ik zocht.
Mijn paard is hersteld van zijn blessure, en ik was voorzichtig weer begonnen met longeren (bijgezet). Echter zijn ruggebruik was belabberd. Omdat ik momenteel niet zelf bezig kan zijn, is iemand anders met hem bezig. Ik kon toch niet laten om vandaag even een kijkje te nemen, en toen zag ik dat zijn ruggebruik nog steeds slecht was. Zijn rugspieren zijn behoorlijk verkrampt, wat zijn beweging weer bemoeilijkt, en hij behoorlijk kort en onregelmatig loopt. Dit probleem heeft zich al eens eerder voorgedaan, en heb ik toen opgelost met vwnw rijden, maar dat is nu geen optie. Daarom zat ik dus te denken aan een pessoateugel. Maar nu wil ik even vragen naar de ervaring met die teugel. persoonlijk vind ik het een hoop geld voor een paar touwtjes, maar als de teugel ook echt iets bijdraagt aan de training heb ik het er wel voor over. Dus, Pessoa teugel eigenaren, wat vinden jullie ervan?

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 20:25

Het rond rijden is geen probleem, maar inderdaad mis ik de training van bepaalde spiergroepen. Je hebt mij toch wel enthousiast gemaakt Laura!
Zelf zoiets maken doe ik niet, ben niet zo handig en heb liever iets waarvan ik zeker weet dat het goed is.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 21:52

Oké dan ik ben overgehaald! Van het weekend maar eens naar de ruitershop.
Ik ben niet zo bang voor blessures, aangezien hij ook al een paar weken op het land staan en de meest rare sprongen maakt. En daarbij verwacht ik bij hem geen problemen, hij is vrij cool in zijn doen en laten. Maar Steef, voor de zekerheid trommel ik wel een paar mensjes op voor assistentie, je weet toch maar nooit...

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 19:33

Kendra schreef:
Ook ik ben een 'pessoa-fan', ben overigens wel van mening dat je goed moet weten wat je aan het doen bent. Een sukkeldrafje heeft m.i. weinig effect, voorwaarts longeren is juist bij deze teugel van groot belang. Waar je voor op moet passen is dat je 't spul niet te kort zet, je kunt je paard der gigantisch mee de spierpijn in longeren, hij kan in principe geen kant op - dat is het voordeel, maar ook de reden waarom je voorzichtig moet zijn. Ik vind het een fijne teugel, maar laat graag af en toe even iemand meekijken om zeker te weten dat ik het goed doe.


Is het niet zo dat er een uitgebreide beschrijving bij de teugel zit? Ik maak mij eigenlijk niet zo'n zorgen dat ik hem verkeerd gebruik, maar meer om het technische aspect! Haha!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 22:35

Idd Steef, daarom maak ik mij ook niet zo druk dat ik hem verkeerd zou gebruiken. Bewegingen zeggen mij genoeg.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 14:15

Nou, ik heb hem hoor! Ben alleen weer erg stom geweest! Frusty Bij de Divoza was die 50 euro, maar ik dacht, met de verzendkosten erbij zal het ongeveer wel hetzelfde zijn als bij een ruitersportzaak. Dus een vriendin van mij zou hem voor mij meenemen. Bleek dat ding 70 euro!! Als dat ding toch een miskoop blijkt...En gelijk maar een nieuwe neoprene longeersingel erbij gedaan, dus ik ben weer blut. Het ziet er wel ingewikkeld uit op het oog, en ik er zit dus geen beschrijving bij. Grote kans dat ik behoorlijk sjacho ben vanavond! Knipoog

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers