Kop in de lucht en rug weg drukken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Kop in de lucht en rug weg drukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 13:47

Onlangs ben ik begonnen na een zomer vol pech (pony hoeste en was kreupel) weer met mijn pony te rijden. Hij is best braaf, reageert redelijk op drijvende hulpen en gaat heel makkelijk aan de teugel. Maar als ikhem niet aan de teugel rijdt en wel de teugels aannem steekt hij zo af en toe echt zijn hoofd in de lucht en drukt daarbij dus ook zijn rug weg. Met kleine ophoudingkjes kan ik zijn hoofd heel makkelijk weer omlaag soelen en het is ook helemaal geen stress of omdat hij iets engs ziet da hij het doet. Ik vraag me alleen af hoe het komt. Iemand enig idee?

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 16:29

Kun je hem ook op je benen naar beneden rijden? Het lijkt me dat het weinig met aan de teugel rijden te maken heeft als je je paard met je hand naar beneden werkt. Misschien moet je eerst wat meer voorwaarts rijden en dan in het voorwaartse je teugels meer aannemen, zodat hij beter van achter uit loopt. Eerst de motor op gang brengen dus.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:25

Een paard alleen op been nagevelijk vind ik altijd iets vaags, je moet nl. ook iets van de voorkant tegenhouden ahw. Maar vergeet dan niet dat je er van de voorkant niet meer kan tegenhouden dan je er van achter instopt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:03

Kunnen echt vele dingen zijn. Misschien zit er iets niet lekker in zijn rug? Hij moet misschien weer wennen aan het rijden, omdat hij relatief weer harder moet werken als vroeger (conditie e.d.). Dus een vorm van verzet. Misschien een paard lesje volgen, en of een fysiotherapeutje naar hem laten kijken? (of een slofje tijdelijk)

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:24

Een slofje tijdelijk...........doe maar niet, daarmee dwing je je paard nog meer naar beneden en dat lijkt me geen goede oplossing!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 23:08

Nee een slof gebruiken was ik ook niet van plan. Het zou goed kunnen komen van het opnieuw oppakken van het werk. De Fjord van een vriedin van me doet het ook. Zij had in de winter stilgestaan en word nu deze zomer steeds weer wat meer bereden dus het zou best door wennen aan het opnieuw weer trainen kunnen komen.

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:30

Kendra schreef:
Kun je hem ook op je benen naar beneden rijden? Het lijkt me dat het weinig met aan de teugel rijden te maken heeft als je je paard met je hand naar beneden werkt. Misschien moet je eerst wat meer voorwaarts rijden en dan in het voorwaartse je teugels meer aannemen, zodat hij beter van achter uit loopt. Eerst de motor op gang brengen dus.


hayhay jah ik denk dat ook volgens mij heb je hem van voren wel rond maar van achteren zit hij er waarschijnlijk helemaal niet onder veel longeerwerk zal wonderen doen!!!!!! Lachen

groetjes dominique