valt door binnenbeen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annne
Berichten: 475
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Nijmegen

valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:44

met name in de draf en galop valt mijn paard erg door mijn binnenbeen heen. ik moet haar dan echt op de hoefslag 'trekken', dan gaat ze met haar hoofd naar buiten zitten turen en met haar lijf op de binnenhoefslag lopen.
Hierdoor is het ook erg moeilijk om stelling te vragen, want dan wend ze meteen af. aanspringen in de goede galop is hierdoor dus ook erg lastig.
Ik geef der vaak ee goede schop met mn hak of een tikje op der hals..maar het werkt gewoon niet.

iemand iedeeen?

ps: ik rij niet met sporen maar daarvoor kan ik mijn benen niet stil genoeg houden (denk ik) Lachen

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:03

wat je moet doen is eerst je paardje goed recht rijden en de juiste hulpen aanleren.

Als die recht is (kan je doen door veel rechtuit te rijden met gelijke druk op bijde teugels en met bijde benen) en hij valt nog steeds naar binnen zet je hem voor je binnenbeen iets naar buiten toe (wijken dus).. op die manier zal die rond om je binnenbeen moeten worden en zal je zonder druk hem tegen je buiten teugel aan drijven zodat die weer recht is.

In het begin zal je het elke pas meoten doen, later is een fractie al meer dan voldoende.. zorg wel dat je paardje goed op je hulp reageerd! dus aan je been houden, zowel zijwaards al voorwaards!

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Re: valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:04

hoe oud is je paard als ik vragen mag, of beter gezegt hoe lang is die al onder het zadel?

Annne
Berichten: 475
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 17:13

6 jaar, maar pas 1 jaar onder t zadel

monsera
Berichten: 3074
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:05

M3isSi3j schreef:
wat je moet doen is eerst je paardje goed recht rijden en de juiste hulpen aanleren.

Als die recht is (kan je doen door veel rechtuit te rijden met gelijke druk op bijde teugels en met bijde benen) en hij valt nog steeds naar binnen zet je hem voor je binnenbeen iets naar buiten toe (wijken dus).. op die manier zal die rond om je binnenbeen moeten worden en zal je zonder druk hem tegen je buiten teugel aan drijven zodat die weer recht is.

In het begin zal je het elke pas meoten doen, later is een fractie al meer dan voldoende.. zorg wel dat je paardje goed op je hulp reageerd! dus aan je been houden, zowel zijwaards al voorwaards!



Mss is het handig om les te nemen want wat hierboven staat is erg goed maar is wel heel moeilijk om dat zelf te gaan doen.Het is dan wel lekker als iemand je precies kan vertellen wat je moet doen op het moment dat het niet goed gaat en je verteld als het wel goed gaat en dan kun je dat zelf de rest van de week oefenen maar weet je wel hoe het voelt als het goed gaat en wat je daar voor moet doen.

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Re: valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:11

Ja, wat al gezegd is. Gewoon elke keer je binnenbeen erbij houden. Bijvoorbeeld veel voltes en dan continu je binnenbeen erbij houden en hem als het ware naar buiten proberen te duwen. Gewoon volhouden en evt. een zweepje gebruiken af en toe ter versterking van de hulpen van je binnebeen. Heb je dit rechtsom of alleen linksom? Gewoon een kwestie van oefenen/ trainen. Hoe sneller je hier goed mee an de slag gaat hoe meer plezier je daar later van gaat hebben. Aanleren is moeilijk, maar iets afleren wat verkeerd is aangeleerd is nog moeilijker.

Indien je lessen neemt kom je hier veel sneller verder mee, beetje standaard zinnetje hier op bokt: 'neem les'. Maar helaas is het wel zo dat onder begeleiding van een goede instructrice dit soort dingen goed kunnen worden opgelost.

Succes en sug volhouden op voltes etc. om je paard naar buiten te duwen met je binnenbeen!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: valt door binnenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:18

Kleine extra tip: Je binnen hand optillen en binnenbeen. Zijn schouder zal dan buiten gaan. Pas wel op dat hij niet voor het buitenschouder wegloopt.