ik bouw een muur op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 07:51

Het belangrijkste is dat je pas gaat wijken wanneer jij en j pony daar ook werkelijk aan toe zijn. Dat doe je wanneer je pony netjes tussen 2 teugels rechtgericht kan blijven. \Daarvoor is eht ook noodzakelijk dat je zelf recht op je paard blijft zitten.
Wijken oefen je eerst met een paar pasje volte openen. Eigenlijk hoef je daar helemaal niet zo veel anders voor te gaan zitten. Je pony moet eerst leren te reageren op eenzijdige kuitdruk. Als dat lukt kun je de oefeninge later gaan uitbouwen en verfijnen.
Zorg eerst dat je basis goed in orde is, je zult zien dat dergelijke oefeningen als wijken dan ook niet zo veel problemen mer geven.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:47

stef schreef:
het ligt niet aan de pony, als ik bijv op said-jah zit, is M2 geweest, loopt gewoon helemaal netjes zoals het hoort, de knoppen zitten erop.
ik doe het dus puur zelf fout


Precies en jij moet zelf die basis ook onder de knie hebben. Netjes recht zitten, gelijke druk op beide teugels, een onafhankelijke zit en een fijne mototriek om je paard daar in te kunnen corrigeren.
Paardrijden is in theorie zo makkelijk maar de uitvoering....... pffffff, dat valt nog niet mee Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers