hoe diep en rond?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hoe diep en rond?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 06:48

Gaan we weer met een onderwerp waar velen verschillende meningen over hebben, maar hoe diep en rond willen jullie je paarden hebben? En wat wil de jury zien. De meeste jury's vinden achter de loodlijn niet erg, maar ik had afgelopen zaterdag 2 jury's die een paard aan de teugel en voor de loodlijn niet wilden hebben. Er stond op 1 protocol letterlijk een paar keer: paard mag niet voor de loodlijn

Nu is mijn vraag, denken jullie hier net zo over? Bij mij gaat ontspanning voor, maar helaas willen ze op wedstrijden liever een paard in een krul getrokken zien. Ik zit er nu dan ook aan te denken om m'n verzorgknollies met meer druk dieper te gaan rijden, al heb ik dan wel verschrikkelijk veel kilo's in m'n handen, is de ontspanning weg en vind ik het niet prettig. En daarentegen, zo'n opmerking over de loodlijn heb ik nog niet eerder gehad, ik heb wel eens in de B gehad dat er stond: mooie aanleuning. Dus toch maar op de oude manier doorgaan?
Ik ga gewoon twijfelen op deze manier, de lol van de dressuur is er volledig af.
Maar wat vinden jullie de ideale houding vna hoofd-hals?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 07:15

Ik rij dus L1, ben net 2 keer gestart, overigens al wel 1 wp, dus zo verkeerd zal de houding niet zijn.
Mijn ideale houding is dus ontspannen, ook in de rug. Iets voor de loodlijn, maar kennelijk vindt niet iedereen dit goed. Liever wat minder rond, maar goed ontspannen in rug en hals e.d. dan in een krul en geen ruggebruik. VAn m'n instructeur waar ik ook springles van heb ben, loopt het paard wel goed, maar zoals na afgelopen weekend ga ik toch even twijfelen hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 06:44

Ik heb gisteren binnen gereden en uiteraard de spiegel flink in de gaten gehouden. Ook meningen gevraagd, maar iedereen (incl. ikzelf) vindt de houding goed. Ik moet er zelfs om denken dat ze in galop niet te diep en rond komt. Ik ga gewoon op de oude vertrouwde weg door.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo en 18 bezoekers