kont in het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

kont in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 20:02

in galop kan ik mijn kont niet in het zadel houden Verward het kan komen doordat mijn paardje heel raar opgooit in galop, want als andere mensen die dat wel kunnen op mijn paardje rijden lukt dat hen ook niet helemaal maar wel beter. en als ik op een van hun's paardje rij lukt het me ook niet.

wat doe ik verkeerd? het ziet er echt heel slordig uit

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:16

Hallo!

Ik denk niet echt dat je iets verkeerd doet hoor.. Ik denk dat het een kwestie is van wennen en dat je meer met je kont moet schuiven. Echt meegaan met haar beweging, maar dat zal je allemaal wel geprobeerd hebben.
Het lukt je heus wel, veel oefenen en rustig blijven!

gr Fabiënne

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:25

Daar zijn wel wat oefeningen voor.
-zonder beugels rijden (bijvoorbeeld aan de longe)
-Met 1 hand omhoog, een vuist maken en daar naar kijken

En wees er vooral niet te geforceerd mee bezig. Als je jezelf zit te ergeren omdat het niet lukt, dan span jeje een beetje en wordt het alleen maar erger. Gewooon veel oefenen.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:47

Dat heb ik nou ook (niet als ze normaal galopeerd,maar als ze er vandoor gaat ga ik staan in het zadel en knijp ik mijn knieeen echt enorm hard aan.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:01

Neem eens een zitles bij een goede instructeur, die ziet wel wat er aan de hand is. Mogelijk ben je zelf te stijf in je lendenen, je 'schokbrekers' zeg maar, of is je beenligging te onrustig waardoor het bovenlijf teveel gaat schommelen.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 20:41

ik denk dat laatste sonja, want mijn benen liggen niet altijd zo stil Lips are sealed
ik heb haar gister heeeel rustig laten galloperen en toen ging het al wat beter, we werken eraan Knipoog

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:00

Ontspannen.
Misschien zit je te gespannen, waardoor je gaat stuiteren.
Maak je goed lang en ga iets naar achter zitten.
Desnoods probeer je het eerst aan de longeerlijn, zodat je niet hoeft te sturen!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:42

tel eens tijdens de galop met het ritme mee
1 2 3 4, helpt echt

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:47

Is ze verzamelt als ze galopeert? Kan ook 'n stuk schelen. Ik reed eerst ook 'n manegepaardje dat voor geen meter zat in galop, maar als ze verzameld was zat ze wel weer lekker.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:40

Dat had ik afgelopen les, op een paard dat gigantisch hoog opgooide.
Zelfs in draf kon ik nieteens fatsoenlijk lichtrijden en doorzitten ging alleen als ik met 1 hand het zadel vastpakte en met de andere de teugels en mezelf in het zadel drukte. Dus dan maar met 1 hand overgegaan in galop en daarna ging het in galop wel redelijk maar het viel niet mee. Succes!