Tja geen lol meer in het rijden is wel erg vervelend
misschien dat je even een tijdelijke bijrijder kan regelen die je helpt om hier door heen te komen. Natuurlijk wel iemand zoeken die je respecteert en die je paard goed aan kan. Misschien dat je er dan ook beetje afstand van kan nemen en goed kan bedenken of dit het juiste paard voor jou is en welke eisen je aan je paard stelt en of je paard daar wel aan kan voldoen.
Volgens mij is dit helemaal niet een vraag naar een correctiebit, maar een controleprobleem. Je paard neemt een loopje met je en test je steeds uit en jij wil gewoon lekker makkelijk rijden. Tja je zult je paard toch echt de baas moeten worden. Ik weet niet hoe je paard aan de hand is e.d. misschien dat jullie door middel van grondwerk tot een betere verstandhouding kunnen komen.
Consequent blijven in het rijden.. want als je nu iets toestaat als bijvoorbeeld even versnellen omdat je de lieve vrede wil bewaren dan krijg je dat later drie keer harder terug. Tja dus het blijft dat je streng moet zijn doch rechtvaardig (wat bij elk paard de beste resultaten oplevert)
Dit valt niet op te lossen met een nieuw bit of een hulpteugel, zeker niet als je aan het twijfelen bent of dit wel het juiste paard voor je is. Ik zou dus voor even een andere ruiter zoeken, mijn verwachtingen van mijn paard op papier zetten en goed bekijken of het paard daar aan voldoet en het kan natuurlijk nooit kwaad om er ook met je instructeur over te hebben.
Heel erg veel sterkte ermee.