Ruzie in de hoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ruzie in de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 22:52

Ik heb ruzie met jamaica Haha!
In galop wil ze sinds kort op de rechterhand absoluut niet door de hoek van K naar A Verward (dacht ik)
Continu been eraan, begrenzen, maar ze peert er gewoon langs. Vandaag boos geworden, lel verkocht, en NU door.... Was ze niet van onder de indruk, en begon als een gek zonder rem en zonder stuur te galoperen. Heb haar ook gelijk laten galoperen (wil jij hard paard?? prima, maar dan GA je ook hard) maar ik krijg haar maar niet die hoek in!
Ze is er niet geschrokken of weet ik veel, ze is gewoon dwars Haha!
Iemand tips? De rest van de hoeken doet ze wel

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 23:12

En nu hopen dat ze die lel met de hoek in gaan associeert?
Gelukkig voor ons vertonen ze hun grapjes altijd op dezelfde plekken, dus dan kunnen we ze voor zijn.
Probeer eens in een kleine beheerste draf, beetje schouder voor, de hoek helemaal tot het randje te rijden. Dit een paar keer doen, dus extreem ver die hoek in rijden. Daarna in galop hetzelfde. Vooral niet gaan sturen, eerder gewoon rechtdoor willen rijden. En neem wat meer gewicht op je buitenbeugel, wil ook wel helpen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 23:16

schouder voor kan ze nog niet (ik ook niet trouwens) ze is pas 3.5 en een maand of 4/5 onder het zadel. Voorheen niks aan de hand, liep ze gewoon door

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:06

't Is een fase. Niet boos worden, echt, over een paar dagen of weken gaat ze als een zonnetje door deze hoek. Daar geef ik garantie op (moet je wel mijn tips uitproberen Knipoog ). Laat het schoudervoor maar zitten, die is alleen handig als extraatje. Neem haar in stap en draf een paar keer ver mee die hoek in voor je het weer in galop probeert. En blijf ademen Haha! .

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:27

Als schoudervoor niet lukt probeer dan met wat stelling en veel binnenbeen door de hoek te komen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 05:44

Zet een staander of ton in de hoek net zover van de hoefslag af dat ze er ruim omheen kan (de hoek in dan), is een makkelijk hulpmiddeltje voor jonge paarden. Eventueel ervoor en erna een balkje op de grond evenwijdig aan de hoefslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:06

Denk inderdaad een spelletje/fase. Ken ik wel, ik doe met zo iets: Voor die bewuste hoek stoppen en met neus in de hoek paar seconden stilstaan, en echt stilstaan. Een paar keer herhalen. driekwart galopje, terugnemen en in die hoek een paar seconden stilstaan.

Ik heb een drammertje en het gevecht aangaan heeft geen zin, gaat hij ook stuurloos als een gek galopperen. Ik dwing mijn zin door vanuit rustpunt, anders wordt hij oneindig pissig. Misschien dat dit ook bij jouw paard lukt.