weer een andere instructeur zoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

weer een andere instructeur zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 06:49

Ik heb dus in principe 1 keer in de week verenigingsles, maar daar leer je dus alleen maar trekken en schoppen. Ik ben er nu al 6 weken niet geweeest.
Maar omdat ik toch graag anders les wil, heb ik iemand gevonden, rij er nu zo sinds april. Het is een groepsles, waarvan ik de enige wedstrijdruiter ben. Niet erg, die instructeur weet genoeg. Maar ook hier bevalt mij iets niet. Ten eerste merk ik al enige weken, maar gisteren werd het gewoon keihard gezegd door 1 van de andere lessers, dat ik te veel wil doen, waarom ik niet gewoon net als de rest achter elkaar blijf rijden Verward En dat zie ik dus niet zitten, ik rij altijd op de binnenhoefslag, hinder niemand en doe wat extra overgangen en voltes e.d. MAar dit vinden anderen hinderlijk omdat ik ze dan wel eens inhaal aan de binnenkant Verward
Verder is er nog een ander probleem: die instructeur vindt het prachtig dat ik wedstrijden rij, dus ik krijg overduidelijk de meeste aandacht. Van de 60 minuten zijn er 50 voor mij zeg maar. Hij volgt elke beweging, levert continu commentaar en zegt nooit dat iets goed is. Nu heb ik hier nog niet zulke problemen mee, maar de anderen vermoedelijk wel.

Maar het ergste is dat gisteren met wijken het paard waar ik op reed dus totaal de achterhand niet meenam. Ik weet dat dat best nog een probleem is voor het linkerbeen, maar het gaat steeds ietjse beter (5 of 6 in proef) Wat doet de instructeur? Die geeft het paard onverwacht een beste tik met de zweep die hij in handen had. Paard er vandoor. Ik had moeite om op een bokkend paard te blijven zitten, want het paard kent totaal geen zweep. De rest van de les (nog ongeveer 40 min.) werd een drama, m'n verzorgpaardje kon niets anders doen dat die instructeur in de gaten houden en als hij te dicht bij kwam dan sjeesde het paard alvast weg.
Ik heb dus nu ook sterk m'n twijfels over deze man, ik heb zoiets van je gaat niet onverwacht een paard slaan, want het was geen voorzichtige tik maar een enorme mep. Verder kwam het voor mij ook onverwacht, en had ik grote moeite om in het zadel te blijven want het paard was echt even helemaal van de kaart.

Maar hebben jullie ook zulke instructuers gehad? En zal ik hier ook maar weer stoppen?

De man van de privespringlessen bevalt dus nog wel. Misschien dat ik daar dan maar 45 minuten moet gaan rijden, dan blijft er nog 15 minuten over voor de dressuur.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 07:05

Dat is mijn gedachte ook al runningkawa.

Maar met springen heb ik 30 minuten les. Ik moet zelf losrijden, en uitstappen e ndan zeg maar 30 minuten echt springen, dus zodoende dat ik dan zit te denken aan 45 minuten les ofzo.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 08:02

Nou die springinstructeur heeft meerdere paarden naar het ZZ dressuur als springen gereden, dus hij geeft ook wel dressuurles.
Vorige week dankzij een uitvaller een uur gereden. Eerst dressuur, daarna gesprongen, dus dat zou een optie zijn. Maar dan wordt het wel aardig duur voor mij.....privelessen zijn niet goedkoop.

Maar achter elkaar in een groep OP de hoefslag zie ik ook niet zitten, ik rij thuis ook nooit op de hoefslag. Misschien ben ik wel geen groepsruiter.....

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 12:01

Ik ben inderdaad nogal kritisch, in de verenigingsles rijden we allemaal voor ons zelf, maar daar moet ik dus veel schoppen en rukken.
Hier hebben de anderen kennelijk liever dat ik net als hen achter elkaar aanrij (vindt de instructeur niet erg hoor, die heeft liever dat je zelf initiatief neemt). MAar dat slaan vind ik ook echt te ver gaan. Het paard doet haar best, maar ze heeft nog niet helemaal door dat die achterhand meemoet. En om dan zomaar ineens te slaan.....vind ik echt niet kunnen. Ik lag echt bijna van die knol af. Veel aandacht krijgen is natuurlijk niet erg, maar niet eerlijk tegenover de rest.

Thuis heb ik dus gewoon de mogelijkheid om in de bak te rijden (20 bij 40, nu veel te nat. En anders bij de buren 17 bij 35).
Voor springles ga ik naar iemand toe met buitenbak en binnenbak, dus dat is ok. Dat bevalt me na 2 maanden nog prima, ga er altijd met plezier heen. Die man helpt af en toe ook met losrijden even als iets niet lukt, dus gewoon perfect. Hij benadert het positief, de andere instructeurs (zowel vereniging als degene waarom ik dit topic geopend heb) benaderen alles negatief (been naar achteren, even schelden als ik dat niet direct doe enz). En ik heb dus echt de indruk dat op die manier lessen niets voor mij is.
Het is helas zo lastig om een ander te vinden die het goed doet......

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers