niet vierkant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:23

hou je paard ook tijdens het halthouden goed actief en bereid hem goed voor. hou halt d.m.v. een niet progressieve overgang dus draf halt en geen stap passen tussendoor. Ga eerst een paar passen doorzitten zodat je hem goed aan elkaar kan blijven rijden en hou halt. vaak staan paarden niet vierkant opdat ze tijdens de overgang uitelkaar vallen doordat de voor bereiding te lang is of te aprupt. als hij steeds het zelfde been scheef zet kijk dan even of je niet op de ene teugel meer druk geeft dan op de andere teugel en zo niet dan kan je tijdens het halt houden even je zweepje aan die kant tegen zijn billen leggen zodat dat been actief blijft.


musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:24

waarom ik denk dat het voor haar beter is dat ze dit vanuit de draf is omdat veel mensen in de stap juist minder voor bereiden en hun paard in een keer naar het halthouden laten sukkelen. via de draf heb je veel meer impuls naar voren en zetten ze de achterhand er veel makkelijker bij. verder rij ik niet alleen de dingen die ik in mijn proeven rij want dan zou ik alleen maar voltes en gebrokenlijnen kunnen rijden. ( rij op M niveau maar aangezien iedereen in de B moet beginnen...start ik dus in de B). Dus bij het trainen zou ik het zo doen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers