Harde ondergrond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Harde ondergrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 12:44

Mijn paard loopt in de bak op een harde ondergrond (gewoon zand, wat met droog weer echt hard wordt) er wordt nog iets aan gedaan maar op dit moment hebben we niks anders.

Is dit heel slecht voor de benen van het paard? Kan dit kreupelheid veroorzaken?? Verward

Graag je reactie.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:51

Nee hoor, hard aangelopen zand heeft altijd nog ietsjes veer in de bodem, al kan je dat als mens niet helemaal goed voelen. Er mag dan wel geen betonbodem onderliggen...

Op zo'n bodem kan je ook prima in galop hoor, geen probleem. Je kan dat veel beter hebben dan een mulle losse zandbodem, dat is vele malen schadelijker....

Waarom sleep je het niet een keertje met een sleepje met wat pennen erin, dus een soort harkje?

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 12:58

Hoi Dees,

Het wordt vaak geslepen met de tractor, dat moet ook wel na een flinke regenbui, dan zijn de gemaakte 'sporen' zo hard. Dat ze soms struikelt.

Maar dit zou niet schadelijk zijn?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:55

Op gras rijden is toch ook niet schadelijk? En als je kleigrond hebt kan dat ook erg hard zijn en is ook niet schadelijk. Dus ik zou me er niet direct druk om maken. Of het moet al echt zo'n egale kleivlakte zijn.

Ik vind het overigens wel raar, harde sporen duiden op vervuiling van het zand, dus waarschijnlijk moet je er wel iets aan doen, nieuw zand erop ofzo.