paard inrijden, iemand tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

paard inrijden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-11 21:37

haai bokkers :)
ik heb een verzorgtinker die ik nu aan het inrijden ben. hij is door de eigenaar Hedie gekocht met 4 andere en "ze zijn/waren allemaal zadelmak".
naja, dat was dus niet zo, maar Hedie had toch nooit echt naar die kant van het paard gekeken, want zij en haar man wilden hun gebruiken voor mennen. Tessa, dat is hun hulp, om het even oneerbiedig te zeggen :o , heeft wel de 1e paar weken er nog op gereden maar hij deed heel moeilijk met opstappen en ze moest het altijd in haar 1tje doen, dus daar is ze mee gestopt.
om een lang verhaal kort te maken :+
ik ben hem nu aan het 'herinrijden'. eerst vertrouwen gewonnen, toen er rustig op gestapt, ging super!! k was zo trots op Soesjie!!
(en ja zn naam is geen schrijffout :') ) hebben jullie eventueel nog tippies???
bedankt!


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 11:28

oja de tinker is 14..
en om nou te zeggen dat ik het echt doe... tessa past meer op dus...
en heb gisteren voor het 1st er op gezeten!
ben vorige week begonnen, toen zaten de stap er draf en galop knopjes er aan de longe al op. toen ging ik hangen. ging super!! hij gaf er niks om!! dat een week vol gehouden met hangen en dan stappen, en gister er echt voor de eerste x op gezeten!!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 11:39

aeolusnr1 schreef:
Niet op eigen houtje een paard gaan inrijden.
Neem een goede instructeur/trainer om dit samen te doen, die kan dan 1x in de week met jou samen trainen, wat oefeningen opgeven en zo telkens verder gaan opbouwen, en nagaan of er niet te veel fouten insluipen, deze kan je dan heel vlug ook corrigeren.

dit doe ik dan ook met tessa, die heeft aan deurne gestudeerd en is toen ook geslaagd!!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: paard inrijden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 11:46

ja sorry dat was idd niet slim daar kwam ik later ook achter maar wat ik nu schreef is toch echt waar hoor!


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 11:55

ja dat snap ik maar mijn vraag is als tessa mij helpt of het dan nog steeds te riskant is??

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 12:23

liekec schreef:
oja de tinker is 14..
en om nou te zeggen dat ik het echt doe... tessa past meer op dus... en heb gisteren voor het 1st er op gezeten!
ben vorige week begonnen, toen zaten de stap er draf en galop knopjes er aan de longe al op. toen ging ik hangen. ging super!! hij gaf er niks om!! dat een week vol gehouden met hangen en dan stappen, en gister er echt voor de eerste x op gezeten!!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 15:47

mika11 schreef:
Vraag aan de eigenaren wat ze willen.

ja en die vroegen dus of ik hem met hulp van tessa wilde doorrijden....

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: paard inrijden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-11 19:57

ja, ik zeg toch, ik doe het met tessa, die is aan deurne afgestudeerd, die past er niet meer op, dus ik rijd er op en zij is er elke keer bij. en dit topic is niet om te vragen hoe ik een paard moet inrijden maar om tips te krijgen hoe ik het voor het paard aangenamer kan maken

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-11 15:24

Vala schreef:
Die Tessa denkt: de vorige keer is mislukt dus ik zet er nu maar even een 12-jarige op als guinea pig :D . Nou ja, dat hoop ik niet dat ze dat denkt maar kijk er maar mee uit, ik neem aan dat je zelf geen enkele ervaring hebt hiermee.

nee hoor :D
ze helpt me waar ze kan maar ze werkt bij die mensen en ze kan dus niet de hele tijd met Soesjie bezig zijn, daarom zorg ik ervoor dat soes opgezadeld klaar staat, dan gaan we samen naar de bak en ga ik rijden en is ze er een half uurtje รก uur mee zoet :o maar als ze het zelf moet doen is ze iets langer bezig ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker