vraagje over trainen van mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

vraagje over trainen van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 20:30

ik heb een lieve K welsh een E pony en ga dus 11 augustus met haar op ponykamp waaronder we dan elke dag les en een bosrit gaan maken en 1 keer een dagrit mijn vraag is:
hoe kan ik het beste mijn pony hier op voorberijden?

ik rij nu minstens 5x per week ong 45 min lekker aan de teugel en wat afwisselend springen of een buitenrit en 1x per week longeer ik haar 20 min of rij ff 20 min zonder zadel en op haar rustdag 1x per week wandel ik met haar een behoorlijk end

ik zou graag hierover wat tips willen
alfast bedankt
groetjes jenny

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:33

Ik denk op zich dat je als je je pony 5x per week intensief 45 min rijd. Dat hij dat wel redelijk aan zou moeten kunnen. Anders kan je natuurlijk altijd vast een paar keer buiten gaan rijden om daar op te trainen.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:39

gewoon kleine buitenritjes maken om te beginnen, en als dat goed gaat de ritten wat langer maken

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 20:51

tjjee bedankt dan zal het vast wel lukken maar helaas op buitenrit kan ik niet alleen dus dat zal niet zo vaak lukken alleen als mijn zus meewil anders kom ik niet eens van het erf af en als dat lukt gaan we heeeel hard terug in een groep is ze een stuk braver ze vind het dan wel gezellig maar als ik op buitenrit ga dan gaan we meestal naar het bos ong 2 uurtjes onderweg en daar heeft ze ook weinig moeite mee
ze heeft wel een dik buikje (altijd zomers) is dat erg????

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:53

het is niet echt erg, hangt er een beetje vanaf wat je met je pony wil, voor een wedstrijdpony vind ik het werkelijk géén gezicht, maar een recreatie pony mag best een buikje hebben hoor
en als je in een groep zo 2 uurtjes naar buiten gaat , en dat gaat goed, dan hoef je je verder toch nergesn druk om te maken?

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 20:59

oke heel erg bedankt
groetjes jenny

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:31

een wedstrijd pony mag ook best gevuld zijn hoor, als je goed genoeg bent krijg je je punten echt wel! De ene pony heeft daar gewoon meer aanleg voor dan de andere, ik vindzo'n iel dier nou ook niet echt mooi. Het gaat bij de wedstrijd uiteindelijk gewoon om hoe je pony loopt, dan kijk je echt wel door een klein buikje heen hoor...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:32

zonder buikje oogt toch mooier
en de jury wil het mooie plaatje

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 10:16

krijg het buikje er toch niet af, zolang ze met heel veeeeel hooi bijgevoerd word.
laatst hebben ze er een wagen hooi in het land gegooid konden ze drie dagen lang van eten, de hele dag door.
alle paarden bij ons hebben een buik.
s`winters heeft ze niet zo`n dik buikje dan krijgt ze normale hoeveelheid
gelukkig

groetjes jenny en loretta