Ranita wil (nog steeds) niet van huis weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 21:21

Dit hoor je nou zo vaak he dat dit gebeurt. En het is helemaal niet moeilijk op te lossen. HIj moet hier gewoon ff doorheen en jij ook!

Doe een spoortje om, kun je em net wat meer overtuigen dat ie naar voren moet als jij et zegt zonder te gaan staken. Zweepje mee, en probeer hem maar eens te overtuigen dat er buiten maar een weg is en dat is naar voren! Rijd em flink naar voren, ga draven of galoperen en houd em zo voorwaarts dat ie niet om kan draaien. Als je hem voelt terugkomen in tempo dan probeer je hem weer naar voren te rijden desnoods met zweep of spoor. Als hij omdraait draai je hem snel weer terug en rijd dus ook weer naar voren. Dit alles moet met goede overtuiging gebeuren, maar kijk naar je paard, eentje die aan het doordraaien is en dus ook echt gevaarlijk word moet je niet als een gek op gaan slaan met je zweep want dat is een zelfmoordpoging..... Een hele koele kikker mag rustig de zweep wat voelen.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:18

wat vaak et probeem is als je gaat opstijgen na het staakpunt is dat ze aan de hand niet willen verderlopen en je dit soort taferelen aan de hand krijgt. En als een paard een beetje gek doet zit ik er liever op langs de weg.

Als je bij een sloot komt rij em dan gewoon door en houd em voorwaarts. Als hij in de sloot wil springen is dat zijn probleem, moet hij maar uitkijken. Als ik elke keer stop met rijden als ik een sloot of iets dergelijks tegenkom waar ze in kunnen komen kan ik net zo goed niet gaan buiten rijden want dan flikken ze allemaal hetzelfde.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:45

Ik weet niet met wat voor weg je te maken hebt. Maar mijn ervaring is juist als paarden echt gek doen dat auto's heel goed uitkijken en vaak ook remmen. Daarom moet je er gewoon een keer doorheen en laat hem dan maar in de sloot belanden. Alstie met zijn achterbenen in de sloot komt en hij valt bijna om, kijktie de volgende keer heel goed uit hoor! Anders kom je op een gegeven moment niet meer van het erf af en word et allemaal steeds erger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers