Na geven en verzamelen in galop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Na geven en verzamelen in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 12:11

In stap en draf kan ik scrabble redelijk goed verzamelen, en nageeflijk rijden.
Maar in galop is dit echt een ramp!
Hij gooit z'n hoofd in de lucht, en galopeerd dan als een manege paard de bak door:P
Als ik hem dan laat aandraven, halthouden en dan vanuit stap of stilstand aanspring in galop verzamelt hij beter, maar langzaam valt hij dan weer uit elkaar want hij is dan in galop heel zwaar op de hand.
Als ik gewoon, zonder veel aanleuning te vragen aanspring in galop, en hem dan probeer te verzamelen ofzo dan lukt het al helemaal niet.
Het lijkt dan alsof hij ook helemaal vast zit enzo, terwijl ik pas aanleuning vraag wanneer hij goed los is, en lekker soepel loopt in draf en stap.
Hoe kan ik dit oefenen zodat het beter zal gaan? Iemand tips..
?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:18

Niet te lang achter elkaar die verzameling vragen.
Vergeet niet dat deze oefening zwaar is en hij daar dus ook de spieren voor moet hebben om dat lang vol te houden.
Hier onder is een topic waar wel een paar nuttige tips staan om een paard sterker op de achterhand te maken, want hem dan weer helpt om langer te kunnen verzamelen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:21

Een paard kan pas verzamelen wanneer hij helemaal in balans op vier benen loopt.
Je kunt beter een paar keer korte stukjes galopperen (waarbij je hem wel nageeflijk hebt) dan een lang eind waarbij hij uit elkaar valt. Het lijkt mij namelijk dat hij nog niet sterk genoeg is en met korte stukjes galopperen ontwikkelt hij die kracht in zijn achterhand.