Sterker in achterhand maken, hoe echt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Sterker in achterhand maken, hoe echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 00:55

Aan de hand van deze posting wil ik graag een discussie opzetten op welke manieren paarden (en met name jonge, omdat ik met die werk) kan trainen in de achterhand. Zelf werk ik veel met goed aan het been wakker maken, schakelen en voorwaarts neerwaarts rijden. Het liefst zie ik geen jargon, maar wat het in de praktijk betekent.

Amor Vincit Omnia


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 09:36

Citaat:
Drafbalkjes tijdens het longeren en later caveletti zijn ook uitstekende middelen om je paard sterker te maken in de achterhand
wat zou de afstand moeten zijn tussen de balkjes onderling? niet dat ik het gelijk wil toepassen in de praktijk, maar even "for arguments sake".

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 10:10

Dees schreef:
Een jong paard wordt sterker door voorzichtige oefeningetjes, maar vooral door exact te doen wat Carola voorstelde, lekker ermee op buitenrit, aan de wandel, en de natuur zichzelf de kans geven om sterk te woden.

om nou zomaar een jong onafgericht paard mee op buitenrit te nemen, ik weet het niet. ik heb het zelf ook gedaan hoor maar raad het niet iedereen aan.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 21:34

paardje schreef:
naar buiten als een paard goed onder controle is en vertrouwen heeft in de ruiter of amazone.
en wat is het criterium om te bepalen of een jong paard wel of geen vertrouwen in de ruiter heeft?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 22:57

Citaat:
Wat goed werkt is veel volte openen en sluiten, veel schakelen, en overgangen rijden, vanuit de overgang weer wegrijden, en "wachten"met zit, snel maken in het achterbeen.
kan je wat meer uitleggen wat je precies bedoelt met ""wachten" met zit, snel maken in het achterbeen"? het wachten met zit heeft als resultaat een snel acherbeen bedoel je het zo? en wat bedoel je precies "met wachten met zit?". veel van de dingen die je zegt zijn heel herkenbaar.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 23:01

paardje schreef:
nou dat hoeft niet echt perse, je moet hem alleen zonder geweld en ver van iets af langs "enge dingen" krijgen. dat zal op buitenrit ook moeten. als je een jong paard dan dus goed onder controle kan houden kun je ook rustig op buitenrit en hem sterk maken.
ok maar mijn inziens praat je dan toch over een paard wat verder is dan groen, zeker onder het zadel, want het hele africhtingsproces heeft oa. als doel een paard gehoorzaam en ontspannen te maken.

ik zal je uitleggen wat ik bedoel, ik weet niet of het verstandig is te promoten elk jong, groen paard met ruiter zo een buitenrit te laten maken. zo kwam het op mij over. een consequente, ervaren ruiter, ok.

Amor Vincit Omnia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 52 bezoekers