paard wil niet in galop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

paard wil niet in galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 11:27

halo
soms ga ik naar een boerderijtje en daar staan ook een aantal fjorden.
vaak gaan we met zijn drien het bos in lekker draven enzo.
dan komen we midden in het bos bij een rondje aan daar mogen we galoperen maar ze willen nooit in galop.
en zweepjes gebruiken we niet want dan zijn ze heel de weg in draf
wie kan me helpen deze paarden in galop te laten?

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 11:29

ALS JE EEN IEDEE HEBT REAGEER DAN ALLE TIPS ZIJN WELKOM

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:33

anders moet je voordat je het bos in gaat jullie paardjes eerst voorwaarts proberen te rijden, gewoon serieus dus halthouden weg draven weer halt en wegdraven maak ook es een middendrafje en probeer op een rustig stukje gewoon te galopperen doe desnoods knopspoortjes om dus als ze egt niet luisteren ook niet naar de zweep gebruik dan ff je spoortje, of verkoop m es egt een harde tik op zijn kont is misschien heel zielig maar misschien nemen ze jullie gewoon inde zeik ! succes Linda
Laatst bijgewerkt door nikkiemisty op 02-07-02 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:35

maar het zijn natuurlijk fjorden lees ik nu het kan zijn dat sommige gewoon moeite hebben met galop bv door het gewicht (lijkt me niet maar zou kunnen zijn) ik ken 1 fjord die kan het gewoon niet ivm zijn gewicht en bouw en ik ken er 5 ofzo die lopen dressuur aan de teugel enzo.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:23

Zolang er niets lichamelijks mis is met die paardjes, zou ik gewoon lekker een zweepje meenemen Lachen Ze hebben te doen wat je zegt. Ga niet 20 keer aandrijven, als je dan weer wilt aanspringen krijg je geen reactie meer na de eerste keer aandrijven, er komen er toch nog veel meer, snappie? Dus een zweepje meenemen, en als hij niet reageert, een oplawaai geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:37

Kan hij het wel in de bak?
Daar zou ik beginnen met oefenen.
Als hij het daar kan, moet hij het ook kunnen in het bos.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:04

Ik ga mee met Kawa....
Misschien proberen om ze heel hard te laten draven tot ze in galop vallen en dan heel erg veel belonen, dit in combinatie stemhulp.
Of ze meenemen met een leidend paard dat wel graag wil galopperen Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:15

orri vaak helpt dat niet.. hard laten draven.. een paard dat hard draaft kan heel moeilijk aanspringen geloof ik.
ik zou gewoon een zweepje meenemen en er ook nog eens een "schreeuw" bij geven! desnoods ook nog aandrijven.. als ze dan nog niet reageeren Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:22

Ireentjuh schreef:
orri vaak helpt dat niet.. hard laten draven.. een paard dat hard draaft kan heel moeilijk aanspringen geloof ik.
ik zou gewoon een zweepje meenemen en er ook nog eens een "schreeuw" bij geven! desnoods ook nog aandrijven.. als ze dan nog niet reageeren Haha!


Toevallig las ik dat van het harde draven van de week in mijn nieuwe boekje.... In het rechte spoor Haha!
Anders probeer je het vanuit middendraf.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:05

Ik heb hetzelfde probleem met mijn fjordje die gaat gewoon ook niet in galop!
Misschien heeft het ook wel met de angst van mij te maken ik durf hem geen tik meer te geven als ik in gelop wil omdat hij dan altijd giga hoog bokt en ik er een keertje toen heel pijnlijk naast gelegen heb...

Ik heb dus helaas geen tips :S

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:43

hoi,

Onze haflinger galopeerd niet in de bak maar wel buiten ivm lange lijnen.
Zogauw ik de bak in kwam was dat over niet galoperen dus.
Ik toch gedaan telkens op het zelfde stukje eerst heel hard draven toch doorgegaan tot ze begreep dat ze ook vanuit een rustige draf aan kan galoperen.
Ik heb geen zweep gebruikt en geen sporen, en het is me gelukt.
Veel geduld moet je wel hebben.
Ik ben in totaal met 3 keer rijden klaar en ze deed het al had ze wel nog moeite met een volte galoperen maar dat gaat ook steeds beter.
gr.

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 11:57

dankje wel voor jullie tips
kijken of floor nu wel wil aangaloperen

superkoe
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:46

ik ken die beesten en die zijn heel erg eigenwijs je mag ook niet met zweep rijden dat vind ik ook dom
maarja ze moeten die beesten meer berijden dan worden ze ook soepeler enzv

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:12

Paarden heet dat geen Beesten

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:16

idd wat orii zegt.
op de manege hadden wij ook een paardje die we moesten leren vanuit het harde draven in de galop, na een tijdje kan je ze zo weggaloperen!

Wieske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:07

nikkiemisty schreef:
maar het zijn natuurlijk fjorden lees ik nu het kan zijn dat sommige gewoon moeite hebben met galop bv door het gewicht (lijkt me niet maar zou kunnen zijn) ik ken 1 fjord die kan het gewoon niet ivm zijn gewicht en bouw en ik ken er 5 ofzo die lopen dressuur aan de teugel enzo.



Ehmmm........hoezo het zijn natuurlijk Fjorden? Verward Elke pony of elk paard dat niet serieus gereden wordt, kan het vertikken om te galopperen. Pling Daar hoef je Natuurlijk Schijnheilig .....geen Fjord voor te zijn.

Wieske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-02-02

Fjordje in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:12

Even zonder gekheid. Het kan natuurlijk lastig zijn om willekeurig welk paard te leren galopperen. Bij Fjorden moet je het vaak op een aantal manieren proberen, bijv. op de volte aangalopperen, aan het einde van een diagonaal bij het omstellen, uit stap, maar zeker niet uit een supersnelle draf. Enneh van een pak slaag is nog nooit een paard beter geworden, is voornamelijk voor het afreageren van je eigen frustraties. Dus dan kun je ook maar beter jezelf slaan...........

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:27

shetlanders zijn ook zo koppig!
ik geef dan les,ik zeg galoppeer maar aan.
en dat meisje dat geeft been ''niks'' tip met de zweep''niks'' hardere tik met de zweep''bokken'' schreeuwen alles dat je det helpt gewoon niet wat kan je hier dan aan doen sporen willen ook niet hij doet het allen wanneer hij er zin in heeft.