sloom....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

sloom....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 12:19

Jamy is de laatste tijd een beetje sloom, dan geef ik been loopt ze 10 meter wa harder, geef ik een tikje erbij loopt ze 20 meter misschien wat harder daarna weer langzaam. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze nou harder blijft lopen? want als ik buiten rij kan ze wel de hele tijd hard draven en hard stappen, (hard galoperen is overigens geen probleem ik heb liever dat dat nog iets langszamer is) maar het ziet er ook niet uit als ik de hele tijd maar been geef en ik krijg ook moeie benen, en van al dat aandrijven ga ik naar voren zitten Verward en dat is ook niet de bedoeling!
dus als je misschien een oplossing heb at ik kan proberen dan hoor ik het graag!

Timon

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:41

Jamy laat jou dus harder werken Lachen.
Je kan proberen veel (schijn)overgangen te maken. Hierdoor wordt het paard beter aan de hulpen. Dus een paar passen stappen, dan weer een paar passen draven, dan weer paar passen middendraf, dan weer een paar passen verzamelde draf, etc....
Probeer dit elke keer dat je rijdt 5 tot 10 minuten te doen.

Dit is volgens mij de beste oplossing Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:04

Alsof ik je broer hoor praten *grin*

(voor de anderen, daar heb ik les van)

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:29

Timon schreef:
Jamy laat jou dus harder werken Lachen.
Je kan proberen veel (schijn)overgangen te maken. Hierdoor wordt het paard beter aan de hulpen. Dus een paar passen stappen, dan weer een paar passen draven, dan weer paar passen middendraf, dan weer een paar passen verzamelde draf, etc....
Probeer dit elke keer dat je rijdt 5 tot 10 minuten te doen.

Dit is volgens mij de beste oplossing Haha!


ik idd met Timon mij als ik in de les op een sloom paard rij en bij mijn oude verzorgpaard was dat altijd de best manier!!

Suc-6

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 18:00

ok zal eht proberen, vandaag viel het wel mee de sloomheid, maar gister was het echt niet leuk meer