Paard wat niet in te rijden is!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Paard wat niet in te rijden is!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 00:49

Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad?
Ik mag toch wel zeggen dat ik geen onervaren paardenmens ben.Doe het inrijden altijd samen met een capabele ruiter.
Het omschreven paard is als volgt: mooi,groot,stevige hals,ruin 4 jaar en een halve Fries X KWPN'er.Is ingereden door een oudere man Scheve mond en toen wij hem kregen was er 3 maanden niets mee gedaan.
Het gaat als volgt: hij laat zich bereidwillig optomen en longeren, opstijgen, daarbij blijft hij doodstil staan, en dan gebeurt het na een half rondje: Extreme duivel Extreme duivel begint ie zo te bokken , met 4 benen van de grond, dat de beste ruiter ook in het zand hapt! Schijnheilig Schijnheilig
Ik weet dat ik hem voorwaarts moet houden aan de longeerlijn, maar daar krijg ik de kans niet voor.
"hangen" heeft ook geen zin, want hier geeft hij niks om.
Tips gevraagd,anders loopt het niet goed af voor hem!!! Verdrietig

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Heeft hij ergens pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 01:14

Absoluut niet!
Hij is nagekeken door 2 veeartsen, en heeft een goed ingereden, stubben zadel op zijn rug.
Hij heeft ook absoluut geen rugklachten.Duldt gewoon niemand op zijn rug!! Bloos

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 23:54

Cassidy schreef:
Een pop op zijn rug binden en hem zolang laten bokken tot hij merkt dat hij er zelf alleen maar moe van wordt, maar de pop er niet af krijgt. Bedenk wel dat je dit moet doen in een ruimte waar je hem voorwaarts kunt houden zonder longeerlijn, dus het beste in een round pen/longeerkraal. Misschien kun je voor die tijd een Join-up volgens de methode Monty Roberts proberen. Ik heb Monty Roberts tijdens de Equitana in 2001 hetzelfde zien doen.

Het paard heeft gewoon geleerd dat hij met bokken iedereen die op zijn rug zit eraf kan krijgen. Je moet eerst de verhoudingen tussen jullie beide goed weten te krijgen. Daarna met de pop beginnen. Zo'n pop is heel makkelijk zelf te maken. Vul een overall met stro. Goed vastmaken aan het zadel, de benen onder het paard door aan elkaar binden, de armen aan de teugels. Zo'n Crash test Dummie kan er ook tegen als het paard gaat steigeren en achterover klapt. Maar maak het zo goed vast dat de pop niet onder de buik doorschuift, of aan de zijkant begint te zwabberen. De pop moet er echt op blijven zitten.

Voor die tijd zou ik inderdaad even nakijken of het paard niet ergens last van heeft, en of het zadel goed zit. Eventueel een kraker laten komen.

Als je het zelf niet op kunt lossen zou ik er een professional bij halen. De slager is de allerlaatste optie...

Ik vind dat je wijs praat.Heb inderdaad al vaker "uitgeprobeerde" paarden gehad.En gedacht aan een pop.(ik denk waar haal ik die vandaan, misschien moet ik kopen zo'n opblaasbare uit de sexshop, met zo'n grote open mond Cool ) en die dan op hol slaan, en alle voorbijgangers, want zullen ze dan denken?hahahahahahaha!
FF serieus:hoe maak je zo'n pop vast?!!!!En dat het lijf rechtop blijft staan!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 23:56

Sonja schreef:
Heb zelf wel eens een dergelijk verhaal aan de hand gehad met een pony. Al vier pogingen gedaan, maar steeds mislukt.
Toen ik met 'm begon was ze niet te hanteren, maar ik heb een half jaar de tijd gekregen, ZONDER bemoeienis van de eigenaar (erg lekker).

Heel rustig aan gedaan, en de eerste weken niet eens geprobeerd om erop te gaan zitten of wat dan ook. Rustig een band opgebouwd, en toen ze doorhad dat het best leuk was als je met haar bezig ging, heeeeel voorzichtig weer begonnen met erop zitten, en weer afstappen. Steeds een stapje verder.
Ik heb het bewust helemaal alleen gedaan, omdat het paard inmiddels zulke nare associaties had bij een mens met een longeerlijn en eentje op z'n rug, dat dat niet meer zou werken.

Is goed gekomen, maar heeft z'n tijd nodig gehad.


Een andere mogelijkheid is 'breken' bijvoorbeeld zoals hierboven is beschreven met een Spaanse Ruiter op de rug. Ben er persoonlijk geen voorstander van, maar soms schijnt het echt niet anders te kunnen en is er alleen nog keuze uit 1. Breken, 2. Paard om naar te kijken maar niet te rijden 3. slager.
Op en afstappen is geen probleem bij dit paard.Maar zodra hij gaat stappen,en zich"groot' maakt en opblaast,begint ie zo te bokken dat je al een echte held bent als je ernaast durft te blijven staan!
Succes.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: niet in te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 23:58

Nathalie w schreef:
Heeft de veearts ook naar zijn gebit gekeken ? Is het paard ook zenuwachtig of bang of heeft het wel rust onder het longeren. Ik denk dat je zoals eerder gezegdt rustig steeds een stapje verder moet gaan en heel consequent moet zijn. Misschien beginnen met 5 min erop is ie braaf stoppen (als het lukt om zo lang te blijven zitten).
Ik zelf heb ook een fries x kwpn maar die is ontzettend braaf maar ook een stevige zware hals en dat maakt ze ook verdommes sterk.
Succes ermee. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

Hij is inderdaad verdommes sterk!!!Het paard is niet zenuwachtig of bang.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 23:59

Pipo schreef:
Probleem is dat ie donders goed weet dat ie je eraf krijgt, en die visiueze cirkel moet doorbroken worden, maar hoe??????? heb je een ruiter bij de hand die echt super kan zitten??, anders gert van de hoorn ( geloof dat ie zo heet) die maakt heel veel lastige paarden zadelmak.

Je zou heb sedalin kunnen geven, maar of dat werkt bij zoeen, heb ik mijn twijfels over. Ik zou als ik jou was gert eens proberen.

Sedalin helpt niet. Maakt hem alleen maar zwaarder om in de hand te houden.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 00:00

Nimber schreef:
ik ga toch meer voor de tip van Sonja zo ben ik ook begonnen met een lastigpaard stoppen voordat hij gaat bokken.
erop en er weer af en belonen, wegzetten en de volgende dag weer verder
daarna erop 2 pasjes doen eraf en belonen en weer wegzetten etc.
3 pasjes kan al teveel zijn je moet ze voor zijn dus stoppen en braaf zijn voor het fout gaat.
het breken ben ik geen voorstander van ik kies liever voor de lastige langere weg het verschil in een gebroken paard en een eeuwig lange weg is duidelijk imo na die tijd wbt vertrouwen.

Ik zou alleen voor de pop gaan als ik geen eens de kans kreeg om erop te gaan zitten

Ik denk dat ik hem alleen maar "wijzer" maak als ik het zo ga doen!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 00:01

Sonja"]
[quote="Pipo schreef:
Probleem is dat ie donders goed weet dat ie je eraf krijgt, en die visiueze cirkel moet doorbroken worden, maar hoe???????


Ik denk juist door het anders te doen dan dat ze hiervoor geprobeerd hebben. Geen associaties opwekken bij dat dier, dus niet iemand met een longeerlijn eraan en een zweep achter z'n kont, want dat geintje kent hij en is keer op keer bevestigd dat het werkt...

Klinkt misschien raar, maar bij zo'n paard werk ik dus het allerliefst helemaal alleen.
[/quote]
alleen?en ga je er dan ook op???? Verward

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 00:03

Cassidy"]
[quote="Nimber schreef:
ik ga toch meer voor de tip van Sonja zo ben ik ook begonnen met een lastigpaard stoppen voordat hij gaat bokken.
erop en er weer af en belonen, wegzetten en de volgende dag weer verder
daarna erop 2 pasjes doen eraf en belonen en weer wegzetten etc.
3 pasjes kan al teveel zijn je moet ze voor zijn dus stoppen en braaf zijn voor het fout gaat.
het breken ben ik geen voorstander van ik kies liever voor de lastige langere weg het verschil in een gebroken paard en een eeuwig lange weg is duidelijk imo na die tijd wbt vertrouwen.

Ik zou alleen voor de pop gaan als ik geen eens de kans kreeg om erop te gaan zitten


Hoe langer je blijft aanmodderen, hoe meer het paard in zijn gedrag word bevestigd.
En ik weet niet of je zoveel vrijwilligers krijgt die er met de voorkennis op gaan zitten dat je er geheid met een paar minuten weer afligt. Geen enkel paard, maar dan ook echt geen enkel paard is het waard dat hij je het ziekenhuis in werkt. Weet jij wat het paard gaat doen als hij een ruiter treft die hij er niet af kan krijgen door gewoon te gaan bokken? Volgende stap steigeren, en misschien wel achterover klappen? Ik vind het knap als je zo'n vrijwilliger vind. Mijn eigen lijf zou ik er in ieder geval niet aan wagen.

Beleren van paarden is: het paard het zo makkelijk mogelijk te maken om iets goed te doen, en zo moeilijk en onaangenaam mogelijk te maken om iets fout te doen.
Als het paard probeert de ruiter eraf te werken en door middel van een Dummy zichzelf alleen maar moe maakt en er geen resultaat mee bereikt, maar zichzelf er ook niet mee bezeerd, dan heb je de eerste stap gezet.

Ik zie deze methode niet als breken. Het is het paard met zichzelf laten uitvechten of het zin heeft door te knokken of niet. Je bind hem niet vast, je slaat hem niet. Je geeft de hersencellen van het paard te denken...

Een paard moet verschillende dingen in zijn carriere leren accepteren. De druk van een zadel moet hij op een gegeven moment leren accepteren. Hij zal accepteren dat hij het er met bokken niet af gaat krijgen. Op een gegeven moment zal hij stoppen ertegen te vechten.
Dan volgende stap, het gewicht erop. Of dat nu een zak met haver is of een pop. Goed vastbinden, zodat hij het er niet af kan krijgen en het hem laten uitvechten tot hij erin berust. Dat noem ik geen breken.

Natuurlijk zijn er altijd paarden die blijven knokken tot ze er bij wijze van spreken dood bij neervallen. De vraag is of je er dan echt een betrouwbaar rijpaard aan overhoudt, als je niet tot het eind gaat. En als dat paard in zijn gevecht de nodig mensen als slachtoffer maakt: is het dat echt waard?
[/quote]
Je hebt helemaal gelijk Cassidy.Ik houd geen ruiters meer over!!!!
Maar ik heb wel slapeloze nachten van zo'n paard!!!!
Hoe bind ik zo'n pop vast???

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 00:06

Jippie"]
Ik denk dat een dummy weinig uithaalt. Een paard is heus wel zo slim om op te merken of er een echte of een dummy ruiter op zijn rug zit. Een dummy geeft geen gewichtshulpen en geen been en is dus niet te vergelijken met een echte ruiter.
wat is de reden dat dit paard staakt? Ik hij tegen het been? Doet hij dit ook aan de longe? Je schrijft dat hij lichamelijk helemaal 100% is. Bokt hij uit angst of meer uit dominatie? In het eerste geval zul je heel veel tijd moeten investeren aan het opbouwen van een band. En misschien moet je het rijden voorlopig maar evetnjes vergeten. Zorg dat het paard op zijn gemak is en behandel hem als een groentje.
Als het dominantie is dat is het zaak het paard voorwaarts te houden. Vraag een aantal zeer ervaren mensen je te helpen. Zij kunnen vanaf de grond je paard voorwaarts houden met een longeerzweep. Maar daarvoor moeten ze dus wel steeds schuin achter je aan blijven rennen Haha! . Als jij schrijft dat je de kans niet krijgt om het paard voorwaarts te houden met de zweep ben je zelf niet voldoende voorbereid en ervaren om dergelijke problemen op te lossen.
Dit paard reageert echt te gevaarlijk,om er met meeerdere personen mee in de bak te lopen!`Bovendien lijkt me dit ook niet verstandig,als ie commando's krijgt van verschillende mensen.

En nog eventjes hier over:
[quote="Sonja schreef:
Soms schijnt het echt niet anders te kunnen en is er alleen nog keuze uit 1. Breken, 2. Paard om naar te kijken maar niet te rijden 3. slager.

Niet alles is op te lossen met suikerklontjes maar ik ben helemaal tegen het 'breken' van paarden. Dergelijke methodes worden toegepast door ruiters die uit onkunde en onmacht naar geweld grijpen. Paarden zijn erg cooperatief en geen enkel paard vind het fijn om flink op zijn donder te krijgen. Wanneer je zo ver moet gaan dat je overweegt je paard te laten 'breken' dan moet je je ook maar eens bedenken hoe je in de toekomst een plezierige band met wederzijds vertrouwen met je 'trouwe' 4-voeter denkt op te gaan bouwen. Boos!
[/quote]

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 00:08

Cassidy schreef:
Ik mis Tip 4: Professional inschakelen, of als je professional bent, er hulp bij halen, en je eigen beperkingen onder ogen (durven) zien.

Ik stoef niet graag, maar niemand wil het proberen,die ik vraag!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 22:38

Sonja"]
[quote="Natasha schreef:
alleen?en ga je er dan ook op???? Verward


Ja. Het gaat toch om inrijden? Dan ga je d'r toch ook op? Haha! Het gaat mij erom dat het verwachtingspatroon van dat paard doorbroken wordt, en de kans dat dat gebeurt als je 'm aan de longeerlijn houdt, is denk ik heel klein.
Tja, en gebeurt dan hetzelfde en ga je d'r met een rotklap vanaf, dan weet je dat dat de oplossing niet was. Je moet een risicootje durven lopen met inrijden, anders moet je er niet aan beginnen.

Maar ik wil je niks opdringen hoor, van mij hoef je het echt niet te proberen. Maar je vraagt hier om tips om te horen hoe iemand anders het zou doen. Nou, dit zou mijn probeersel zijn. Maar dat wil niet zeggen dat dat DE perfecte manier is. Ik heb fouten zat gemaakt, maak ze nog, en zal ze ook wel blijven maken.... Knipoog
[/quote]
Maar het grootste probleem is eigelijk Sonja:Ik en niemand, durft er nog op!
Hij kan echt heel gemeen bokken.Dat je denkt dat ie door de hele omheining, of bak, heen vliegt.Rug krom, 4 benen een heel eind van de grond........
Hangen heeft geen zin,bij stilstand wel.Maar zodra ie in beweging komt, en druk voelt, begint ie.Zelfs ernaast lopen is dan eng!Laat staan dat je erop "hangt" of zit.Niemand blijft zulke bokken uitzitten.Echt niemand.Inderdaad, mijn fout is dat ik bang geworden ben!!!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 22:25

Kendra schreef:
Behalve tips, ook een paar vragen: 1/Weet je hoe het inrijden bij die oudere man is gegaan? 2/Waarom heeft het paard drie maanden stilgestaan?

Ja, dat vraag ik mezelf dus ook af!!!!
Die man schijnt ook bezig geweest te zijn met spullen op het paard te binden, om hem zo te "breken".
Volgens mij heeft hij hierdoor juist een trauma opgelopen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 21:53

Kendra schreef:
Ik zou het dan toch met rustig opbouwen proberen, misschien eerst een maand alleen longeren, het paard vertouwen geven?? Lijkt me wel ingewikkeld.

Ben ik al mee bezig inderdaad. Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 21:56

Kendra schreef:
Ik zou het dan toch met rustig opbouwen proberen, misschien eerst een maand alleen longeren, het paard vertouwen geven?? Lijkt me wel ingewikkeld.

Ben ik al mee bezig inderdaad. Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Collega inrijder!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 23:43

Goddess schreef:
ik heb niet echt niet een oplossing voor je, maar ik las je verhaal en het was net of ik het zowat zelf geschreven kon hebben.
Ik zou een paard van iemand anders inrijden, een prachtige merrie met een super bloedlijn (doet er verder niet toe). Ik begon met gewoon longeren, geen probleem. Longeren met singel, geen probleem. Longeren met een zadel zonder beugels, geen probleem. Longeren met een zadel met beugels die 'lekker' alle kanten op klapperen geen probleem. Toen brak de dag aan dat ik erover ging hangen, gewoon aan de longe, beetje spanning, maar uiteindelijk ontspande ze, toen wat lekkers gegeven en rustig eraf gegleden en flink beloont, ging dus allemaal nog goed. Keer erna, gewoon weer lekker longeren met het zadel en daarna er weer even op hangen......tja ik hing erover en nog voor ik het goed en wel wist lag ik weer op de grond. Nog een aantal malen rustig geprobeerd maar een paar gekneusde ribben later hield ik t toch voor gezien (iemand op dit forum deed de suggestie om erover te gaan liggen, maar als je dit doet en het paard bokt onverwachts heb je eerst een flinke knal in je ribben gehad van de zadelboom, dus dit raad ik ook niet aan). Nu kijk ik naar bovenstaande antwoorden: longeren en vertrouwen geven. Waar ging het bij mij dan fout, ik heb dit paard zeker een week of 4 iedere dag een kwartiertje gelongeerd, vooral stapwerk (dus ook niet overwerkt) en dit ging allemaal goed. Ik wil geen kritiek geven, maar ik wil alleen laten weten dat dit dus ook niet altijd werkt.
oei...dit gaat een verhaal worden...naja.......ik zal verder vertellen:
Ik had een belangerijk jaar qua school voor de boeg en wilde niet in het ziekenhuis belanden en zo veel missen, dus stelde voor om pas verder te gaan als ik ook werkelijk kon opstappen. De eigenaar voelde er ook niet veel voor en besloot het paard naar een professional te doen. Ik heb hier en daar gelezen dat er slecht met een paard wordt omgegaan, maar daar heb ik toch andere ervaring mee en je moet natuurlijk wel weten wie je je paard in handen geeft (wel zo handig!!). We zijn in de tussentijd daar vaak gewoon onverwachts gaan kijken, ik heb niks verkeerds gezien daar. Na 4 weken mochten we hem weer ophalen en ik kon inderdaad zo opstappen, dat was precies waar we om gevraagd hadden. Het rijden ging steeds beter, maar de eerste paar rondjes moest ik oppassen, want dan ging mevrouw soms zonder enige reden ineens rodeo-show opvoeren Extreme duivel . Maar dan bedoel ik echt kop tussen de benen en de rug helemaal rond. Soms kreeg ik dit opgelost door haar gewoon voorwaarts te rijden (nou ja schoppen dan), maar soms gaat het ook mis, zo ben ik eraf gevallen en op de EHBO geeindigd met een hersenschudding en kort-geheugen verlies en een paar bokpartijen verder met een meervoudige breuk in mijn onderarm door erop te blijven zitten koste wat kost Huilen . Bij mij is nu de maat vol en ik heb besloten er me niet meer aan te wagen. Hier is het probleem dus nog steeds niet opgelost. Overigens als je de eerste 5 minuten door weet te komen is ze super te rijden en blijkt ze een super springtechniek te hebben.
Voor de mensen die geen zin hadden om dit hele verhaal door te lezen samenvatting:
Overigens dit is alleen mijn ervaring die ik hier vertel, maar het vertrouwen was er en toch ging het fout.
Die professional heeft in principe best goed werk geleverd, ik zit hier niet met een getraumatiseerd paard, alleen is het probleem gedeeltelijk opgelost (soms 4 weken goed, dan 1 dag niet).
Een paard 'breken' werkt nooit! Een paard is een dier en denkt niet als een mens, daar zul je altijd rekening mee moeten houden. Je bereikt niks als je een paard wil 'breken', je zal hier vroeger of later problemen mee krijgen.
Nu het verhaal van de dummi, ik heb dit nog nooit zien lukken, simpelweg omdat een dummi zich niet gedraagt als een ruiter en anders 'aanvoelt' dan een echte ruiter. Maar goed dit zijn mijn meningen.
Ik heb dus ook geen antwoord op je probleem, maar ik ben op zoek naar waarschijnlijk de zelfde oplossing.



Ik begrijp helemaal wat je bedoeld!
Sommige hier veronderstellen dat ik hun tips niet wil aannemen Lips are sealed
maar dat is het niet.
Ik wacht alleen op een gouden tip!!!Iets waaraan ik nog niet gedacht had.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 23:27

Nogmaals:
Ik ben geen onbekende met het inrijden van paarden.Noem mezelf toch wel een deskundig longeur. Party!!
Geen proffesionele africhtingsstal wil het proberen,als ik uitleg wat hij doet.Tenminste niet als ik daarna vraag,hoe zij dit op willen gaan lossen.
Goed nieuws:Nadat ik vandaag mezelf de longen uit mijn lijf heb gelopen achter hem aan,om hem de gehele bak door te longeren, en ik een vriend erbij had die erachter liep:IS HET GELUKT!
Ik heb een verzorgster erop laten hangen, met haar bovenlichaam omhoog.Voet in 1 stijgbeugel, en hij liep relext rond!!Ik hield hem vast aan de bakstukken.
Daarna veel beloond,overdreven zelfs Kwijl en hem op stal gezet.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers

cron