hoelang met slof rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:38

Ik denk dat het per probleem verschillend is en dat het vooral belangrijk is dat er progressie inzit. Als je na een paar dagen geen verschil ziet dan ben je niet op de goede weg.



Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 17:03

flair schreef:
Ok, Musje. Jij had begeleiding dus hebt waarschijnlijk goed met een slof leren rijden. Echter 9 van de 10 mensen die met slof rijden rijden meer op de slof dan op de teugels, dus de teugels hangen slap en de slof staat strak.

Dan heb ik zoiets van maak die slof dan vast aan het zadel als je zonodig zo`n ding om moet doen


Waarom gaat iedereen er op bokt toch vanuit dat je iets niet goed doet totdat je het tegendeel hebt kunne bewijzen. Is absoluut niet persoonlijk hoor maar gewoon mijn ervaring tot nu toe. Ik heb een keer iemand gezien die op het onmogelijke idee was gekomen om de slof aan het zadel te knopen en dan te gaan rijden maar die hebben ze toch met een traumaheli af moeten voeren. Dan nog beter verkeerd in je handen houden.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 17:59

flair schreef:
Welnee als je hem goed vastmaakt aan het zadel is er niks aan de hand.


Ik blijf erbij dat het levensgevaarlijk is. Als een paard in paniek raakt dan kun je de slof niet loslaten en moet je maar afwachten wat er gebeurt.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:31

Novelle"]
[quote="Katja"][quote="flair schreef:
Welnee als je hem goed vastmaakt aan het zadel is er niks aan de hand.


Ik blijf erbij dat het levensgevaarlijk is. Als een paard in paniek raakt dan kun je de slof niet loslaten en moet je maar afwachten wat er gebeurt.
[/quote]

Dan is longeren met bijzetteugels passoa enz. enz. ook gevaarlijk,
dan kan het paard ook niets doen als hij een onverwachte beweging maakt. Huilen
[/quote]

Is ook zo, maar dan zit je er niet op. Klinkt misschien heel dieronvriendelijk maar als een paard achterover slaat heb ik liever niet dat ik erbovenop zit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers