hangen in mijn hand en mond open sperren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:05

Waarschijnlijk rij je hem niet genoeg van achter naar voren en loopt ie gewoon op de voorhand. Hij moet goed aan je been worden, reageert hij niet: een schop. Maar gooi hem niet van voren los, hou je hand eraan. Op een gegeven moment laten ze dan vanzelf wel los. Niet gaan lopen trekken, dat win je toch niet. Gewoon netjes handen op de plaats, druk houden en van achter naar voren rijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:10

Tja het enige wat je kunt doen is je hand sluiten en met je been wat druk geven. Als hij echt niet reageert dan maar even wat meer druk geven en zodra hij nageeflijk is weer ontspannen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:51

Katja schreef:
Mijn idee is juist dat in stilstand niet moet drijven. .


Dat vind ik op zich ook hoor, ik bedoel ook niet zozeer drijven, maar bij een paard dat zo stug reageert, kan je beter wel wat druk geven met je been. Mijn paarden zijn heel makkelijk met nageven bij halthouden, maar ik reed vroeger wel op een pony die ook zo moeilijk was met nageven.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:55

musje schreef:
geef altijd been!!! de bedoeling van nageven is dat hij zijn gewicht van zijn voorhand naar het midden of de achterhand verplaatst d.m.v. zijn buikspieren aan te spannen en zijn achterbeen eronder te zetten. zou je dus nu alleen met je hand vragen gaat je paard "voorover" hangen en brengt dus zijn gewicht op je handen! geef je nu been dan spant hij zijn buikspieren (van voren hou je natuurlijk genoeg druk) en verplaatst hij zijn gewicht naar het midden. zou je nu achterwaards gaan dan verplaatst hij zijn gewicht naar de achterhand.


Ook hier ben ik het mee eens, je rijdt ook altijd op je been, met je been drijf je hem naar je hand toe waardoor je een fijne aanleuning krijgt en hem bergopwaarts rijdt. Maar je beenhulpen kan je wel steeds meer verfijnen. Daarom laat ik bij het halthouden mijn benen afhangen, maar heb wel hele lichte druk. Bij een paard dat zo stug is en niet wil nageven bij het halthouden zal je inderdaad wat meer been moeten gebruiken.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je pas kunt oordelen als je het hebt gevoeld, ieder paard is anders en vanaf een computer oordelen is erg moeilijk in dit geval.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers