Galopswissel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:11

Ik heb het ze geleerd door een halve grote volte links, gevolgd door een halve grote volte rechts (en andersom natuurlijk) en dan op X in het begin wat overdreven hulpen geven.

Je kunt het ze ook leren door daar een balk neer te leggen en daarover te galoperen en dan om laten springen.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 10:22

Ik heb het idd de paarden aaltijd aangeleerd voor het springen.
Dus ook al voor ze contra kenden.

Maar nu kan mijn paard waar ik dus nu dressuur meer rijd, de wissel perfect.
Gewoon alleen op de hulpen.

En die springpaarden kende hem ook gewoon op de hulpen.
En netjes voor en achter tegelijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:27

Via een appuyement vind ik toch wel ZZ-L, niet om aan te leren.
Of snap ik ff iets niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:28

Ik weet dat het zo niet hoort, maar ik ben dan wel iemand die hem dan op de volte zet, tijdens dat zweefmoment en dus tijden de hulpen voor de wissel.
Gewoon maar voor een paar keer, zodat hij ff door heeft dat het omspringen de bedoeling is.
Daarna snapt hij het ook als je hem netjes recht houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:51

Doordat ik eerst altijd springpaarden reed en dus de wissel al vroeg aanleerde wisten ze uiteraard niet wat contra was.
Veel van die paarden leerde dus vaak uit zich zelf om te springen omdat dit voor hen zelf ook makkelijker springt in een parcours.

Dus eigenlijk in het begin netjes op de hulp maar daarna namen ze vaak zelf het initiatief.
Niet goed, maar wel handig Haha!

Nu ben ik na het M springen met Kawa gaan dressuren, dus nu moest hij wel in contra blijven.
En ook hij sprong voortaan altijd uit zichzelf om, en je zag hem bij contra denken "ik ga niet zo onhandig lopen" Haha!

Dus op die manier is de contra aanleren best moeilijk.

Dus voor mensen die het zomaar aanleren, pas daarmee op, dus dat het echt op jou hulp is.

Na veel oefenen snapt Kawa nu ook dat hij dus braaf moet wachten, maar ik denk dat ik het me extra tijd heeft gekost op deze manier.

Verder is het opspringen aanleren op de 3e hoefslag idd ook een hele fijne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers