De goede aanleuning bij een snel paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 14:55

Ik had dat ook heel erg vroeger gaat nu super. Hij was een soort vlucht gedrag. Wat het gevolg vaak was dat ik mijn benen afstak en dat moet juist NIET. Been moet erbij blijven.

Door hulp van mijn fysio ben ik anders gaan longeren hij moest zo verschrikkelijk langzaam lopen dat hij bijna stapte en viel. Hier door werd hij sterker en leerde dat langzaam lopen fijner was voor hem. Na 3 weken longeren merkte ik echt verschil onder het zadel. Hij was 200% sterker geworden in zijn lijf waardoor ik hem op mijn zit kon gaan rijden (naarvoren en terug). Nu ben ik een half jaar verder en hij is super te rijden. Hij was dus altij dangstig om die spieren te gebruiken het is wel met de nodige ups en downs gegaan maar de aanhouder wint.

Gewoon continue TERUG denken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:30

Je kan alleen maar aan terug denken als je natuurlijk ook je been er bijhoudt. Daarom zei ik als dat je vooral NIET je been moest afsteken die fout maak je namelijk al heel snel. Ik moest een laag tempo gaan rijden met veel been en daarbij hem te leren hem op te vangen met me zit. Absoluut geeeen teugeldruk want dan dook hij naar beneden. Viel niet mee omdat hij zich gewoon wegdrukt maar door snel te reageren lukte het aardig.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:35

Desiree"]
[quote="Pipo"]Moeilijk om je paard terug te nemen als hij geen zithulpen kent, of niet reageerd. Voltes rijden klein maken, en opvangen op buitenteugel, reageerd ie niet, een keer SORRY!! doortrekken, hij moet reageren, zodra hij langzamer gaat, direct mee zijn in de hand. Je zult een paar keer wat groffer moeten zijn, maar daarna begrijpt hij de hulp en kun je weer fijngevoelig gaan rijden. Succes.
[/quote]

[quote="Desiree schreef:
Je ophoudingen met de hand moeten strenger maar vooral kort zijn. Je paard MOET terugkomen, en als hij dat niet doet, is hij ongehoorzaam en moet je nog duidelijker overkomen. Het feit dat je paard gaat hangen op je ophoudingen, duidt erop dat jouw ophoudingen met je hand te lang duren. Je mag als het paard niet terugkomt best even hard met je hand in komen, maar vergeet niet dat het maar kort mag duren en het is ontzettend belangrijk om je hand daarna DIRECT te ontspannen, anders gaat hij inderdaad hangen.


Het is dus niet zo dat je altijd maar van die mond perse af moet blijven. af en toe streng zijn, dat blijkt wel weer.
[/quote]

Sorry dit hele verhaal werkte bij mij dus niet Boos! . Hij werd heet en boos en ging nog harder rennen (vlichtgedrag). Ik moest hem geduldig leren terug te komen. Die van mij is dus snel gepikeerd en dan ben je hem dus gewoon helemaal kwijt. Het probleem bleek later dus ook gedeeltelijk uit zijn rug te komen dus hoe strenger ik werd hoezo bozer hij werd. Hij kon het gewoon niet aanin zijn lichaam. Nu wel hij is sterker geworden door geduld.

Kan dus ook zeggen dat je zijn rug moet laten controleren door bv een fysio. Dan weetje waar het zit en het misschien met rust en beleid moet oplossen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:56

Moet je zker doen. Sinds die andere manier heb ik ook een heel ander paard die met veel plezier werkt. Ik heb nu het verschil gevonden in iest moeilijk vinden en lopen zeiken.

Dit alles was me niet gelukt zonder me fysio en goed les.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers