longeer-probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:30

Ik heb niet veel verstand van 'lange teugelen' dus misschien kan je hier niks mee omdat je je hiermee dat er niet uitkrijgt , maar ik heb zelf een haflinger gehad die deels eigewijs was bij longeren, en deels het nog niet kende. Ze viel steedst naar binnen , trok zich los of ging staken.

Ik heb toen min of meer longeerles gehad van mijn instructeur, en het kwam erop neer dat je altijd op moet letten dat je echt vanaf achter drijft met de zweep.

Stel, je wilt beginnen met longeren. Dan neem je iets afstand van je pony ( lijn langer) , draait je lichaam iets richting kont ( in geen geval richting hoofd!) en wijst met de zweep naar zijn kont. dan geef je de stemhulp voor stap ( of draf, wat je wilt) .
Je pony gaat dan lopen, en terwijl hij zijn rondje loopt draai je natuurlijk mee, maar wel met lichaam en zweep echt naar de achterhand gericht.
Laat je pony actief doorlopen, dan is er minder kans op naar binnen vallen.

Ik maakte dus de fout dat ik teveel aan de voorkant stond, en daarmee Nicky 'tegenhield' met mijn lichaamstaal.

Klinkt nogal ingewikkeld allemaal.. Is het ook om uit te leggen Knipoog

Nou, misschien kan je er iets mee Tong uitsteken

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers