Rijden met los ijzer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Rijden met los ijzer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 11:43

Wat doen jullie, als je paard een los ijzer heeft?
Ranita, staat rondom op ijzers, en nu is een achterijzer los.
De eigenaar zou (dinsdag al) proberen de hoefsmid te laten komen, maar dacht niet dat dit snel zou lukken.
Nu heb ik voor woensdag een privéles afgesproken en weet ik niet of de hoefsmid dan al geweest is. Bovendien heeft ze dan (als de smid bijv. dinsdagavond komt) een week stil gestaan als ik weer met haar naar les moet.
Maar als ik niet naar les ga, moet ik weer twee weken wachten totdat we alebei tijd hebben voor een les. En aangezien ik haar aan het inrijden ben, wil ik eigenlijk wel regelmatig les met haar.
Wat zouden jullie doen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 12:23

Het zit (moet zo even kijken hoe het nu is) nog niet heel erg los. Maar zit zowel aan de voor- als achterkant van de hoef een beetje los. Dus volgens mij hoeft er maar iets te gebeuren (ze wil nog wel eens raar springen)en als de zijkant dan losgaat zit het gelijk heel erg los.
Ik rijd op zich de les gewoon op zachte bodem, maar moet eerst een kwartier over de weg om daar tekomen.
Hoop maar dat de hoefsmid is geweest!
Ik weet niet welke smid ze hebben, en die zou sowieso al ergens deze week komen voor nieuwe ijzers, maar nu zou hij dus eerder moeten komen en dat is waarschijnlijk een probleem.
Mijn eigen smid, wil er geen nieuwe paarden bij en zal dus ook wel niet willen komen om even een ijzer van een ander paard vast te slaan als hij niet voor ons hoeft te komen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 22:27

Ik heb me weer voor niets zorgen lopen maken. De smid is vanmiddag geweest en ze heeft weer vier nieuwe ijzertjes.
Ik kan dus woensdag gewoon naar les!
In ieder geval bedankt voor de reacties. Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 11:31

Oke, moet het onderschirft even veranderen.
Ranita is niet van mij, ik rijd hem voor iemand die verder af en toe met hem ment.
Hij heeft hem laten dekken, maar verder nooit laten scannen of een da er naar laten kijken ofzo.
Hij weet dus niet zeker of ze drachtig is. Ze is nog helemaal niet dik (wel een beetje, maar ze staat ook veel op het land en wordt niet zo veel gereden) en heeft geen problemen met rijden of zadelen. Bovendien reageerde ze behoorlijk om een ruin (sinds kort geen hengst meer) toen ik een keer ergens anders reed, staart in delucht en plassen enzo. Verder is ze wle nooit hengstig, maar ze staat alleen, dus kan ook daardoor komen dat ze het niet laat merken.
Ze zou 30 juni moeten veulenen, maar niemand weet dus zeker of ze drachtig is of niet. De eigenaar houdt wel van een verassing zegt hij en wil erdus geen da naar laten kijken. De meeste mensen gokken erop dat ze niet drachtig is. Dus zolang ze normaal reageert met rijden en zadelen enzo, rijd ik maar gewoon door. Erg lang rijd ik sowieso al nooit omdat ze nog vrij jong is.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers