Been er stil aanhouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Been er stil aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 10:20

Iemand tips???

Als ik aan het rijden ben, heb ik vaak de neiging om mijn benen af te steken, dit is het ergst en het meest zichtbaar in de galop! Mijnbuitenbeen is dan te vinden achter de singel (dit gaat meestal maar 1 rondje goed, dan kan ik hem niet meer daar houden) en mn binnenbeen op de singel, maar ik heb verschrikelijk veel moeite om hem op de singel te houden, 9 van de 10x steekt hij gewoon van af! Wie heeft tips hiervoor, waar kan ik mee oefenen?

O, ja en nog wat advies gevraagd.... voor het hakkenuitdrukken in de galop, ik verleis ook vaak mijn beugel!

(Nee, ik mag ze NIET korter maken van mijn instruktrice!)

Lachen

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:57

hoi

ik weet het ook niet precies. maar wat ik wel weet is dat er speciale inzetstukjes zijn voor de beugels die je erin kan zetten waardoor je ze niet snel verliest en je voet beter grip heeft. ze zijn te koop bij een ruitersportwinkel.

groetjes joycje

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:57

Met hakken uitdrukken in galop, ga gewoon ontspannen zitten in het zadel, in een beheerst galopje kun je dan beter op je hakken letten, klem je niet vast! Want dan trek je je hakken juist alleen maar op, gewoon rustig ontspannen dus...

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:25

Probeer je beugels nog eens wat langer te maken. Dan heb je eerst daar al in draf moeite mee om je voeten in de beugels te houden, maar je moet wel. Je benen kunnen dan ook veel stiller liggen als je ze lang hebt. Als je hieraan went dan kun je ook galopperen. Je hakken gaan automatisch al meer naar beneden, omdat je anders direct de beugels al kwijt bent in draf. Het is wel moeilijk, maar bij mij heeft het ook gewerkt.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 13:42

das misschien wel een oplossing nefertete, maar stoor je in het begin je paard dan niet in zn mondje?

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:40

je kunt je beugels met een sporenriempje vastmaken aan de singel.
ik heb het ook geprobeerd en het werkt erg goed.
in het begin zit het heel raar maar na een tijdje gaat het vanzelf.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 22:00

easter schreef:
je kunt je beugels met een sporenriempje vastmaken aan de singel.
ik heb het ook geprobeerd en het werkt erg goed.
in het begin zit het heel raar maar na een tijdje gaat het vanzelf.


maar hoe je dat dan met je galophulpen dan moet je toch je buitenbeen naar achteren leggen? of met wijken?

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:21

NOOIT je beugels vast gaan maken , dat is alleen maar gevaarlijk en je lost er niets mee op.

Ook kun je dus , logisch Knipoog , je hulpen niet meer netjes geven.
Hele slechte "oplossing" !!!!

Misschien val je met je bovenlichaam te ver naar voren ?
Dan willen je benen vanzelf vaak naar achteren.
Als dat het probleem is dan moet je meer rechtop gaan zitten , voor je gevoel desnoods een beetje naar achtern leunen met je schouders.

Het mooiste zou zijn als je zonder zadel kan leren rijden ,
dan moet je wel netjes zitten omdat je er anders snel vanaf plettert of
gewoon erg naar zit Haha!

Hou je paard tussen je bovenbenen en knieen , de rest ontspannen laten afhangen .

Dat je je beugel verliest in galop komt misschien ook doordat je maar met de punten van je tenen in de beugels zit ?
Dan zou je je voeten wat verder erin moeten doen (vraag aan je instructrice waar je beugels precies onder je voet horen) en heb je beter grip .

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 22:29

pmarena schreef:
Het mooiste zou zijn als je zonder zadel kan leren rijden ,
dan moet je wel netjes zitten omdat je er anders snel vanaf plettert of
gewoon erg naar zit Haha!


hmm klinkt erg leuk... en daar benik meestal ook wel voor in.... maar hij heeft een niet zo'n prettige schoft.... en daarbij komt dat ik hem niet vertrouw zonder zadel! dus voor mn eigen veiligheid doe ik het liever niet! Lachen

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:42

HAHA ! Klinkt net als ik met Rena ,
die zit ook geen voor geen meter zonder zadel , en ze vind het maar eng als ik op haar blote ruggetje klim , dus vertrouw ik haar en haar gladde velletje ook niet Haha! .

Maar ik moet en zal over een tijdje gewoon op dat blote ruggetje door de bak huppelen , als die af dan ga ik er dan ook aan werken.
Ben bezig een bare-back-pad te kopen om mee te beginnen , dan heb
ik iig een beetje grip en comfort , en voor Reen is het ook niet zo "eng"
dan.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:25

NOOIT je beugels vastmaken! Bij mij zaten ze vast onder de zweetbladen en toen ik eraf viel is daardoor mijn knie gebroken!!!! Dat komt nooit meer goed. Je beugels moeten altijd vrij naar achteren kunnen zodat ze los kunnen schieten als het nodig is!!!!!!!!!!!!!!!!