stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 21:45

Hoi!

Ik rijd meestal op Bassie en zoals velen van jullie weten is dat een manegepony wat niet altijd even gemakkelijk is...maar daar gaat mijn vraag niet echt over of misschien juist wel Verward

Als ik hem losrijd krijg ik op de linkerhand heel gemakkelijk stelling op bijvb een volte en in de hoeken, maar op de rechterhand niet.

Na heel veel moeite lukt het soms een klein stukje (en dan zit ik niet te trekken, maar dan ontspant ie eindelijk.) Maak ik dan een overgang (harder of zachter maakt niet uit) dan is het gelijk weer weg...

Hebben jullie hier misschien tips voor?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 13:02

Bij mij is het hetzelfde liedje (ook een manegepony) alleen op de andere hand.
Veel inwerken met je binnenbeen en spelen met je handen helpt wel.
Maar ja als de rest het weer ver()*&&*^ (valt op zich bij mij mee) kan je na een week weer opnieuw beginnen...
Op zich pakt sjors bij mij alles na een week (!!) weer prima op. Hij is nog jong (5 jr).
Hoe gaat dat bij jou?
Succes, ik laat het horen als ik het 'knopje' Knipoog gevonden heb.
Groetjes,Petra

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 21:44

Nou Bassie is helaas niet zo jong meer (ze zeggen 10 ofzo maar dat geloof ik niet...)

Nou op de linkerhand (zijn niet moeilijke kant dus) gaat het heel goed, maar rechts lijkt het wel alsof ie 'dood' is voor de hulpen met stelling. Bassie is een hele brave pony dus wordt veel in de beginnerslessen gebruikt...tja dat is misschien een van de redenen dat ie dus 'vast' zit op die hand.

Ik zal vrijdag proberen eens meer met mijn binnenbeen te gaan doen en wat te spelen met mijn handen.

De rest van mijn 'oefeningen' doet ie na 10 minuten met mij erop na week wel weer goed. Bij hem ligt het eraan wie erop zit of ie goed voor het been is of niet bijvb. Ik hoef maar een paar (2 ofzo) keer een tikje te geven nadat ik been geef en hij weet weer van " o ja bij haar moet ik doorlopen" *zucht* hoor je hem dan denken *LOL*

_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-05-08 21:45 ]</font>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:01

Ik herken het helemaal....
vooral dat '*zucht* zij weer' hihi
Maar gelukkig vind hij me wel lief als ik bij de bak sta te kijken en er rijd een ander op en als ik dan begin te praten (een keer zei ik per ongelijk zijn naam)staat 'ie gelijk voor mijn neus stil!
Ik mag vanavond weer. Ik zal eens kijken hoe ik het precies aanpak en het nog ff navragen aan mijn instructrice...
Groetjes en succes, Petra

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-01 23:28

Hij vind mij geloof ik ook wel heel lief want ik hoef hem bijvb nooit vast te houden als ik naar de bak loop dan loop tie me gewoon achterna! Maar ik laat hem alleen los lopen als er geen kids op de manege zijn (ben er vaak s'ochtends heerlijk rustig dan!)
Stel je voor dat die dat ook gaan doen!! Zou een zooitje worden denk ik *LOL* *LOL*

Succes met de les!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 08:55

Ben ik weer Lachen Gisteravond gereden.
het ging super en voor stelling veel binnen been geven en op beide teugels blijven rijden! Ook dat ging deze keer beter als anders.
Een hele goede oefeningen is een slangevolte met 5 bochtjes over het midden (allemaal halve voltes halve baan aan elkaar geplakt) en omstellen maar.
Succes,
laat ff weten hoe het gaat.
Ps. En ja, Sjors loopt ook achter me aan (als 'ie geen eten (gras) ziet Vork *LOL*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 10:31

probeer op de linkerhand zo min mogelijk stelling te vragen. probeer af en toe je paard wat naar buiten te laten kijken, want de rechterkant is dus z'n 'stijve' kant.

ga met je binnenhand omhoog, en boven je knie. blijf wel met je hand opvragen maar ook weer ontspannnen. het lijkt heel vaag, maar het is heel makkelijk, en het is eventjes wennen!

maar zet in geen geval je hand opslot!

suc6!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-01 10:51

oke dat ga ik morgen proberen!! Jullie horen wel hoe het gegaan is!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-01 15:28

Nou ik heb gisteren het een beetje geprobeert en het ging ietsje beter, dus dat ga ik maar blijven proberen! Bedankt voor het advies!