welke hulpteugel bij longeren ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke hulpteugel bij longeren

geen hupteugel
10 (100%)

Totaal aantal stemmen: 10


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 00:32

Ik gebruik met het longeren geen hulpteugels. Nou ben ik zowiezo een beetje 'anti' hulpteugels, maar met het longeren helemaal.

Als je erop zit heb je veel meer kontrole, kan je ook lekker toestaan, en mer druk geven als het nodig is. Maar met longeren gaat dat lang niet zo makkelijk.

Ook vind ik het heel belangrijk dat een paard goed op zijn eigen benen kan lopen, en dat dus ook regelmatig doet, aan de longe.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~



Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:28

Mikey"]
[quote="germie schreef:
zonder hulpteugels ben je met longeren aan het sjokken, je leert het paard niets. Het loopt maar.
Dus altijd een hulpteugel.


Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Je kan een paard zo echt wel aan het werk zetten hoor! In de eerst instantie maak je hem zo los. Als een paard los is in zijn hals, rug en lendenen kan hij dus ook de achterhand er onderzetten terwijl hij nog steeds met zijn neusje over de grond loopt. Geen hulpteugel voor nodig, alleen erg veel geduld. (ik zeg niet dat dit met elk slecht gereden paard binnen 2 weken voor elkaar kan krijgen, maar als je maar geduld hebt, lukt het vanzelf!)
Ik weet niet of het zo duidelijk is maar het is nogal moeilijk om uit te leggen vind ik.
[/quote]

Ik ben het ook met Mikey eens.
Wat ik ook veel aan de longe doe is tempo-wisselingen en overgangen. Ook geef ik mijn paarden 'gewoon' beweging aan de longe, ze hoeven niet ALTIJD aan het 'werk' te zijn...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers