welke hulpteugel bij longeren ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke hulpteugel bij longeren

geen hupteugel
10 (100%)

Totaal aantal stemmen: 10



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:58

Longeren is een vaak apart. Ik heb leren longeren van mijn fysio die een cursus bij Hamminga heeft gedaan. Ieder paard is anders en heeft andere hulpmiddelen nodig. Ik heb de poll niet ingevuld omdat dit geen onderwerp voor een POLL is omdat er zoveel verschillende redenen zijn om een bepaald iets te gebruiken.

Ik longeer 2x per week een keer met de passoa en een keer met niets om. Ik zet de passoa niet strak maar erg los en leer hem goed zijn rug te gebruiken. Bij mij paard werkt dat goed maar vooral omdat hij toch al graag laag wilt lopen. Ik heb iets van achter nodig omdat hij moeite in zijn achterhand heeft en niet in de rug. Ik longeerde vroeger met de chambon met als gevolg dat hij toch te veel op de voorhand liep. Door de diverse instellingen van de passoa kan ik hem goed corrigeren zonder er druk op te zetten ik heb echt een hekel aan het VASTZETTEN van je paard tijdens het longeren. Longeren moet ontspanning zijn geen geforceerd iets.

Op dit moment ben ik mij training weer aan het opbouwen en dat doe ik toch merendeel aan de longe omdat ik dan beter kan zien en corrigeren wat hij doet. Voo rmij en hem werkt dat goed misschien voor een ander niet. Verward

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:03

Maaike schreef:
dan ben ik ook wel benieuwd hoe jullie dan denken over het longeren met een kaptoom, aangezien je daar verder geen hulpteugels bij gebruikt??


De kaptoom is een hoofdstel speciaal voor het longeren en daar kan je prima hulpteugels aanhangen geen probleem. Ik heb er vroeger wel mee gelongeerd totdat die stuk ging met een gewoon hoofdstel heb ikhetzelfde resultaat. Dus daar ga ik geen duur ding voor kopen Tong uitsteken Knipoog .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers