spiertechnisch of rijtechnisch vastpakken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

spiertechnisch of rijtechnisch vastpakken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 18:06

Dit vind ik altijd zo moeilijk!!! Wie kan me helpen, het is me vaak uitgelegd maar nog vind ik het moeilijk!!! Dus please...help...wie t weet!!!
Ik rijd een heel leuk paardje bij, en die pakt links iets vast(bolle kant, dus!!!???) en rechts heb ik weinig druk, oke als ik dit zo bekijk en volgens mijn boek zou ik rechts meer druk moeten krijgen en op links iets losser maken dus veel buigen..toch??? MAAR....................
Ze buigt rechts te weinig (links meer) dit is dan toch heel raar???
Normaal buigt een paard toch meer de holle kant, dus in dit geval rechts??? Ze valt rechts naar binnen, iets.
Wie kan me helpen??? Ik probeer t uit te zoeken maar ik kom er niet uit!!!
Bedankt!!!



moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 19:28

Bedankt maar dit snap ik eigenlijk allemaal wel, als een paard vastpakt trek ik niet terug maar ze pakt ook niet rechts vast, bedankt voor je uitleg maar ik bedoelde eigenlijk iets anders.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 19:30

Ik probeer juist nml. rechts iets sterker te maken door te rijden van mn binnenbeen naar buitenteugel.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 09:10

Ik denk zelf dat ze rijtechnisch links vastpakt en spiertechnisch rechts, of niet???? Wie helpt???

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 20:22

Ik krijg normaal gesproken goed les!!!
Ik denk alleen misschien hebben jullie nog tips??? En...Katja bedankt jouw tip ga ik zeker uitproberen!!!
Ik krijg alleen nu niet echt les omdat ik 6.5 maanden zwanger ben en lessen niet vol houd.
Ik rijd ook maar afentoe op dit paard en tja, ik weet ook wel als een paard vastpakt dat ik moet loslaten maar ik voelde het gelijk toen ik erop zat, heb toen ook losgelaten maar het ging mij erom hoe krijg ik meer druk op die rechter teugel, en tja, normaal gesproken een paard die links vastpakt wil links ook niet buigen maar hier is dat dus niet het geval!!!
Ik heb het trouwens ook met een instructeur besproken, maar dan wil ik er meer van weten en dan ga ik ook lezen in verschillende boeken!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 19:46

Bedankt Pipo en Lovely, jullie begrijpen wat ik bedoel!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 13 bezoekers