wat te doen als het zadel schuift???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

wat te doen als het zadel schuift???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 21:34

Bij Ineke schuift het zadel heel erg als ik op wil stappen en als ik aan het draven of galoperen ben dan gaat het ook van links naar rechts schuiven.
Ik singel haar altijd heel strak aan dus daar ligt het niet aan maar ze is gewoon zo rond dat het niet blijft liggen. (ik heb haar nu een week en bij haar vorige baasje werd ze bijna nooit gereden en daarom is ze nu veeeeeeeel te dik) Ze moet nu afvallen maar is er misschien iets wat er voor zorgt dat het zadel beter blijft liggen?


iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:04

Het zadel heeft eerst altijd gepast maar doordat ze zo lang stil heeft gestaan en haar normale portie voer kreeg is ze veel te dik geworden en daardoor past het zadel niet. Als ik een ander zadel ga kopen dan past dat zadel over een paar maanden niet meer en dat vind ik zonde.

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:04

Maudje"]
[quote="LiSSy schreef:
past het zadel wel?
een goed passend zadel hoort gewoon goed te liggen zonder dat je hulpmiddelen nodig hebt.


Als ik het goed begrijp is de pony gewoon zo breed dat ze nog nauwelijks een schoft heeft. Dat heeft mijn verzorgpony ook en daardoor gaat het schuiven van links naar rechts en andersom. Heel irritant.

maar ja ; misschien is het op te lossen met het antwoord in mijn berichtje van hierboven.
[/quote]

Dit is inderdaad het probleem!!!!


iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 21:21

Het zadel ligt nu al een stuk beter door het dieet en meer beweging.
Ik vroeg me alleen af of er iets was wat ik tijdelijk zou kunnen gebruiken tot het zadel weer goed past maar er is dus niet echt een hele goede oplossing voor. In ieder geval bedankt voor alle reacties.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 69 bezoekers