Middenstap & middengalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:54

Het knollebeest waar ik op rij, verruimd wel, maar wordt ook snel onregelmatig. Gelukkig voel ik dit zelf, en gaat het steeds beter, maar ook hier moet je om denken.


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:06

te weinig aan het been??? te veel juist, hoef alleen maar aan het verruimen te denken of mebrouw gaat. Ik kom nog te weinig aan drijven toe. De hand is het niet, het is gewoon nog onkunde, paard moet het nog leren. Laatst had ik al een 7 in een proef, 4 maanden geleden begon ik met 5-jes

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:10

Dan hebben we dus dezelfde manier prisca Haha! Haha!
Maar heel vaak wordt verruimen getoond, en onregelmatig vergeten, en dan klaagt men over die 5. Mensen voelen dat dan niet, dat een paard onregelmatig wordt.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:14

En dat moet dan juist niet vind ik, als het alleen in de middendraf gebeurt, en verder niet, dan is de zuiverheid op zich prima, dan wordt je dubbel gestrafd, dus en een 5 op de middendraf, en een 5 op zuiverheid.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:18

Als het paard het goed kan, dan mmoet je meer passen doen, kan het paard het niet goed, dan moeten 3 passen voldoende zijn, voordat de onregelmatigheid erin komt. Mijn probleem is het weer terugrijden, dat gaat nog niet altijd goed. de draf-stap wel, maar middedraf-arbeidsdraf neit.
Datzelfde geldt voor het onderdeel: op de diagonaal een overgang maken naar de arbgeidsstap, daarna arbeidsdraf. Heb je een paard dat super stapt, dan stap ik de hele diagonaal, anders een paar pasjes.
Ook dit moet je aanvoelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers