Middenstap & middengalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:22

Nope harder is altijd fout. paard moet ruimer. Vaak krijg je dat al door je handen wat los te laten zodat ze langer in de hals worden. Ikhoef op dit moment alleen mijn hand toe te staan en geen extra been te geven en hij gaat al ruimer. Door veel tempo wisselingen en hand voor te houden kan je het paard leren soepeler in zijn lijf te worden en dus ook te verzamelen en te verruimen.

Middenstap, middendraf en middengalop blijft lastig zolang de ruiter blijft vasthouden. Ik heb de afgelopen maanden geleerd te ontspannen en ik merk nu echt verschil ipv een 4 voor midden stap krijg ik nu 8en *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:20

Margreet"]
[quote="Prisca schreef:
harder is altijd fout.


Ben ik niet helemaal met je eens. Het moet inderdaad ruimer, maar het gevolg daarvan is wel dat je uiteindelijk ook harder gaat, als het ritme, de tact gelijk blijft (dat is heel belangrijk!), maar de paslengte groter wordt, leg je nou eenmaal meer meters af in dezelfde tijd en met hetzelfde aantal passen en dus ligt je snelheid hoger. Maar die hogere snelheid is dus niet het doel, wel een gevolg. Een piaffe zou dezelfde tact moet hebben als de uitgestrekte draf, maar de snelheid, de afgelegde meters per tijdseenheid, ligt toch behoorlijk wat lager.
Alleen de snelheid omhoog is fout, een hogere snelheid als gevolg van een grotere paslengte in dezelfde tact is ok.
[/quote]

De meeste mensen die je ziet rijden voor een middendraf gaan altijd voor harder en hopen daar verruiming mee te krijgen. Terwijl ik het juist andersom doe. Ik sluit hem net iets meer op en met een het openen van mijn hand probeer ik meer ruimte te krijgen. Dit werkt goed bij mijn paard.
Kijk maar eens op een wedstrijd hoe mensen in de B en L de uitgesterkte/middendraf rijden. Vaak vallen ze dan ook nog uitelkaar omdat ze harder gaan ipv ruimer.

Doordat het paard grotere passen maakt gaan ze idd iets harder maar je ziet toch vaak eerder harder gaan dan verruimen.

Vergeet niet dat je bv met van hand veranderen je veel meters hebt en je maar vaak elke passen hoeftte laten zien. De meeste stormen van hoek naar hoek. Neem de tijd sluit hem op en laat 4 goede passen zien ipv een uitelkaar vallen van veeeel meters.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:35

hahhahah nou oke dan Knipoog Tong uitsteken .

Het blijven moeilijke dingen dit. Frusty

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:53

Yep klopt vooral omdat ieder paard weer ander is en reageerd op dingen.

Dressuur blijft trucjes rijden degene die het beste trucjes kan rijden in de ring wint. hahah hoe meer proeven je rijdt hoe handiger je er in wordt hahah.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:02

als hij onregelmatig wordt dan trekt hij het niet in zijn lijf. Vaak ga je dan te lang in de middendraf.

begin met 2 passen en maak het zo iedere keer langer. Maak hem scherper aan het been zodat je niet teveel hoeft te doen. Kijk uit dat het niet uit je hand komt want dat ook nog wel een gebeuren Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:08

germie schreef:
te weinig aan het been??? te veel juist, hoef alleen maar aan het verruimen te denken of mebrouw gaat. Ik kom nog te weinig aan drijven toe. De hand is het niet, het is gewoon nog onkunde, paard moet het nog leren. Laatst had ik al een 7 in een proef, 4 maanden geleden begon ik met 5-jes


hihi het waren maar ideeen vooral omdat ik dit probleem in het begin ook had. En door kleine dingen (deze dingen) aan te passen was hetover.

En verder idd wat margreet zegt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:15

haha klop tmaar mensen rijden ze ook over de hele diagonaal ?? terwijl het enkele passen is ZO FOUT. Dat kost je punten.

Gevolg is dat het paard uitelkaar valt en dat voelen ze idd niet hihi Bloos . Ik in het begin ook niet totdat hij hetgoed deed Kwijl .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers